احمدی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مسئولان ملزم به اجرای شعار حمایت از کالای ایرانی در کشور هستند

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: نباید در مورد حمایت از کالای ایرانی در حد شعار عمل کرد و مسئولان ملزم هستند این شعار را در کشور اجرا کنند.

مسئولان ملزم به اجرای شعار حمایت از کالای ایرانی در کشور هستندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا احمدی نائب رئیس شورای عالی استان‌ها به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز (7 اردیبهشت ماه) ضمن تبریک روز کارگر، روز شوراها و معلم گفت: با توجه به فرا رسیدن روز شوراها می‌توان به فرمایش تاریخی امام راحل درباره تشکیل شوراها در 9 اردیبهشت ماه سال 58 اشاره کرد.

وی ادامه داد: امام راحل با این نگاه که مدیریت محلی در کشور ایجاد شود شوراها را در شهرها و روستاها تشکیل دادند و امروز شاهدیم که کار به دست مردم سپرده شده است.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی شاهدیم که مردم سالاری دینی به معنای واقعی با حضور شوراها، نمایندگان مردم و معتمدین آن‌ها در شهر و روستاها شکل گرفته و این از برکات نظام است.

احمدی با بیان اینکه 8 اصل در قانون اساسی به شوراها اختصاص داده شده است گفت: در اصل 102 قانون شوراها به عنوان ارکان نظام هستند یعنی شوراهای شهر و روستا به عنوان یک رکن در کشور در جهت اداره کشور جزوی از حاکمیت محسوب می‌شوند و بارها مقام معظم رهبری درباره اهمیت شوراها و مردم سالاری دینی تذکر داده‌اند.

وی ادامه داد: در اصل 103 قانون اساسی هم صراحتا اشاره کرده که استان‌داران، فرمانداران، بخشداران و مسئولان دولتی ملزم به اجرای تصمیمات شوراها بودند و دیگر بهتر از این قانون در نظام وجود ندارد.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: امروز به عنوان عضو کوچک جامعه شورایی کشور می‌گویم که شورای عالی استان‌ها با 75 نماینده از سطح کشور به عنوان یک پارلمان بعد از مجلس و دولت می‌تواند طرح به مجلس شورای اسلامی ببرد.

احمدی گفت: امروز این آمادگی وجود دارد که در جهت رفع مشکلات در کشور قدم‌های مؤثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه دو دستگاه دولت و مجلس می‌تواند لایحه و طرح برای رفع مشکلات ارائه کنند افزود: خلأ‌های قانونی موجب شه تا امروز با مشکلاتی در کشور مواجه باشیم و ما هم در حوزه اختیارات شوراها می‌توانیم طرح‌هایی را به مجلس ارائه کرده تا بعد از تصویب نمایندگان به قانون تبدیل شود.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها آمادگی دارد تا هر نوع همکاری با مجلس و دولت داشته باشد، بیان کرد: این گونه می‌توان اتفاقات مبارکی را در کشور رقم زد، مقام معظم رهبری هم بارها به مسئولان امر کردند که به مشکلات مردم رسیدگی و آن‌ها را مرتفع سازند.

احمدی تصریح کرد: این امر میسر نمی‌شود مگر آنکه ما به عنوان معتمدین مردم در شوراهای شهر و روستا از طریق سیاست‌گذاری و قانون عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شوراها در کشور جایگاه ویژه‌ای دارند افزود: اما همکاری دولت و مجلس باید باشد، برخی فکر می‌کنند که شوراها می‌تواند قانون‌گذاری انجام دهد که این اشتباه بوده و قانون گذاری صرفا برای مجلس شورای اسلامی است و شوراها می‌توانند تنها بر اساس قانون سیاست گذاری داشته باشند.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه بهترین قانون و اختیارات را در حوزه شوراها داریم تأکید کرد: اگر بتوانیم با همکاری دولت و مجلس تجمیع شود قول می‌دهیم که در هیچ کجای کشور مشکلی نباشد، شورای عالی استان‌ها از مشکلات و خبرها در سطح کشور مطلع است و می‌تواند برای رفع آن‌ها به مجلس طرح ارائه کند.

احمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری شعار امسال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و ما نباید در حد شعار عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق این شعار دو تکلیف بر عهده ماست، گفت: ابتدا بحث شرعی که باید حمایت از کالای ایرانی را مسئولان و مردم در دستور کار خود قرار دهند و دیگری حجت حاکمیتی است و مسئولان باید آن را اجرا کنند.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: نباید در مورد حمایت از کالای ایرانی در حد شعار عمل کرد و مسئولان ملزم هستند این شعار را در کشور اجرا کنند.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در اجلاس قبلی شورای عالی استان‌ها یک طرح دو فوریتی برای حمایت از کالای ایرانی در صحن توسط 75 نماینده شورای عالی که عصاره 120 هزار اعضای شوراها هستند تصویب، و به شوراهای سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

احمدی اظهار کرد: ما خادم این نظام هستیم و موظفیم که در جهت رفع مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار