سرنوشت نامعلوم صیادان ۲۰ قایق در شهرستان دیر

طوفان در بندر دیر مردم و صیادانی که از شب گذشته به دریا رفته بودند را غافلگیر کرد و باعث ناپدید شدن چند شناور شد که تا این لحظه اطلاعات دقیقی از وضعیت آن‌ها در دست نیست.

سرنوشت نامعلوم صیادان ۲۰ قایق در شهرستان دیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  باد و طوفانی که از اواخر ساعات شامگاه پنجشنبه در شهرستان دیر و جنوب استان بوشهر درنوردید باعث شد خساراتی به قایق‌های صیادی که در اسکله‌های بندر دیر پهلو گرفته بودند وارد شود.

شب گذشته سرعت زیاد باد سبب شد که برق برخی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان دیر قطع شود که با تلاش نیرو‌های برق شهرستان برق در همه شهر‌ها و روستا‌های دیر مجددا وصل شد.

خانواده‌های صیادان دیری که تا این لحظه از سرگذشت آن‌ها هیچ اطلاعات دقیقی در دست نیست اکنون در اسکله شهرداری بندر دیر در انتظار دریافت خبری از عزیزان خود هستند.

نگرانی خانواده صیادان

سخنگوی شورای اسلامی شهر دیر  گفت: باد و طوفان شدید که از شامگاه پنجشنبه با سرعتی بالا در دیر و در خلیج فارس درنوردید باعث شد از اولین ساعات وقوع این طوفان خانواده‌های صیادانی که برای صید به دریا رفته بودند در اسکله‌ها جمع شوند و به انتظار بازگشت عزیزان خود از دریا باشند.

مهران پوسه با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد قایق‌های مفقود شده در دریا در دست نیست اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های شهرستان و استان برای عملیات حستجو و نجات صیادانی که تا کنون به دیر بازنگشته اند استفاده خواهیم کرد و امیدواریم که طوفان خسارت جانی برای عزیزان و قشر زحمت کش صیاد ما در بر نداشته باشد.

غرق‌شدن دو قایق

پوسه از غرق شدن دو قایق صیادی در شب گذشته متعلق به صیادان دیری در طوفان شب گذشته در دیر خبر داد و افزود: خوشبختانه همه سرنشینان این دو قایق توسط قایق‌هایی که در مجاورت آن‌ها در حال بازگشت بودند نجات یافتند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دیر با بیان اینکه در حال حاضر ناجی بیست و ناجی هشت اداره بندر برای عملیات جستجو و نجات صیادان به سمت مطاف و عسلویه اعزام شده اند، گفت: از طریق ناجی ۲۰ اداره بندر دیر، محل پناه گیری ۲۰ قایق صیادی که جزیزه مخیله می‌باشد شناسایی و عملیات امداد و نجات برای سرنشینان آن‌ها اغاز شده است.

نجات سرنشینان یک قایق صیادی

پوسه از نجات یک قایق صیادی دیگر با ۴ سرنشین توسط یکی از شناور‌های تجاری بندر عامری خبر داد و افزود: کماکان باد شدید و طوفان در دریا ادامه دارد و هر لحظه بر تعداد خانواده‌های نگران صیادان در اسکله افزود می‌شود.

پوسه گفت: بنا به اظهارات تعدادی از صیادان حدود ۲۰۰ قایق صیادی و تفریحی از شب گذشته برای صید به دریا رفته بودند که در حال حاضر از سرنوشت بیش از ۲۰ قایق و سرنشینان آن‌ها اطلاعاتی در دست نیست.

همچنان جست‌وجو برای یافتن قایق‌ها و سرنشینان آن‌ها و یا دریافت اطلاعاتی از وضعیت آنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.