انتقاد مقام فلسطینی از اظهارات بی‌اساس هیلی درباره تحولات غزه

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص تحولات نوار غزه فاقد صحت و اعتبار است.

انتقاد مقام فلسطینی از اظهارات بی‌اساس هیلی درباره تحولات غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، با تأکید بر تشکیل کمیته تحقیقات مستقل برای بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه گفت: سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص تحولات نوار غزه فاقد صحت و اعتبار است.

او در کنفرانسی خبری گفت: در نامه به شورای امنیت، رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل به شرح جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان در روز جمعه پرداختیم. طبق آمار‌های وزارت بهداشت فلسطین تا این لحظه در جریان راهپیمایی روز جمعه در نوار غزه، سه فلسطینی به شهادت رسیده اند و ۸۸۳ نفر زخمی شده‌اند. ما ارتکاب این جنایت‌های وحشیانه را علیه غیرنظامیان فلسطینی محکوم می‌کنیم و خواستار توقف فوری آن و سپردن عاملین این جنایت‌ها به دست عدالت هستیم و همه گزینه‌ها را در زمینه نحوه تعامل با این جنایت‌ها بررسی خواهیم کرد.

او افزود: ما در حال آماده سازی شرایط هستیم تا زمینه را برای بازدید نمایندگانی از کویت و سایر دوستان‌مان در شورای امنیت همراه با نمایندگان جامعه بین‌المللی و شخصیت‌هایی در داخل اسرائیل فراهم کنیم که از نوار غزه بازدید کنند و به دروغ‌هایی که برخی از کشور‌ها در نشست روز پنج‌شنبه شورای امنیت مطرح کردند، پاسخ دهند. ما از کشور‌هایی که دروغ‌پردازی می‌کنند می‌خواهیم که یک کمیته تحقیقاتی شفاف را تشکیل دهند تا درباره همه وقایع غزه تحقیق کند و مشخص شود کدام طرف مرتکب جنایت می‌شود و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند تا به دست عدالت سپرده شود. ما پیشاپیش آماده هستیم نتیجه این تحقیقات را بپذیریم و اگر آنان فکر می‌کنند حقیقت را می‌گویند نباید از اجرای این تحقیقات هراسی داشته باشند! شما اصحاب رسانه نیز باید از آنان بخواهید به اجرای چنین تحقیقات شفاف و بیطرفانه‌ای تن دهند.

نماینده فلسطین در واکنش به سخنان نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در نشست روز پنج شنبه شورای امنیت، گفت: معتقدم او در سخنانش به فاجعه‌ای که فلسطینی‌ها گرفتار آن هستند توجهی نکرد و حتی یک کلمه به شمار زیاد کودکان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل در اسارت هستند و جنایت‌های شنیعی که در زندان‌های اسرائیل در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد و همچنین شمار زیاد کودکان فلسطینی که در تیراندازی نظامیان اسرائیلی مجروح شده‌اند، اشاره‌ای نکرد و این باعث می‌شود روایت او از رخداد‌ها فاقد اعتبار و صحت باشد.

منصور  در خصوص نقش دبیرکل سازمان ملل در تشکیل کمیته تحقیقاتی مستقل برای بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: موضع دبیر کل سازمان ملل همچنان ثابت است و نیکلای ملادینف نماینده ویژه او پس از کشته شدن یک کودک فلسطینی در هفته گذشته بیانیه‌ای بسیار قاطع و قوی صادر کرد و این بیانیه باعث واکنش ارتش اسرائیل شد. ما از همه درخواست‌ها که از سوی دفتر دبیر کل سازمان ملل، شورای حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل و یا شورای امنیت برای تشکیل کمیته مستقل و شفاف ارائه شود استقبال و برای محقق شدن آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار