طرح جامع ایمنی کویر مرنجاب در دست تهیه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:درخواست ما از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بود که طرح جامع ایمنی طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند که این سازمان هم این طرح را در دستور کار قرار داده و در حال اقدام هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با طرح جامع ایمنی کویر مرنجاب اظهار داشت: کویر بخش گسترده‌ای بوده و سیستم گردشگری آن نیز خاص است؛ درخواست ما از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بود که طرح جامع ایمنی طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند که این سازمان هم این طرح را در دستور کار قرار داده و در حال اقدام هستند. 

وی افزود: در طرح جامع ایمنی کویر الزاماتی از جمله ایمن کردن راه‌های ورودی، نصب دکل‌های بی.تی.اس تلفن همراه، نصب تابلوها در جاده‌ها و راه‌های دسترسی، اطلاع‌رسانی لازم و همچنین ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در این منطقه وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های دیگر در دستور کار قرار دارد و انجام می‌شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شرکت مخابرات استان اصفهان نصب سیستم‌های بی تی اس را در دستور کار خود قرار داده و تا به حال  یک دکل بی.تی.اس در این منطقه نصب کرده است و تا چند ماه آینده دکل بعدی را هم نصب خواهد کرد؛ با این اقدامات بخشی از مشکلات ارتباطات تلفنی در کویر برطرف خواهد شد.

وی در ادامه گفت: میراث فرهنگی پیگیر تهیه این طرح بوده و به ما اعلام کرده است که تا چند ماه آینده این طرح جامع آماده شده و مشخص می‌شود که چه کار باید بکنند؛ تا زمانی که این طرح آماده شود کارها به این‌گونه پیش می‌رود که مدیر بحران شهر اصفهان با همکاری فرمانداری، هلال احمر و تیم‌های محلی اقداماتی را در این خصوص انجام دهند. 

شیشه‌فروش در پایان با تأکید بر این‌که با نصب سیستم بی.تی.اس، مشکل ارتباطات حل خواهد شد، اعلام کرد: باید پیگیری شود که در بخش ایمنی نیز اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اماکن تاریخی و گردشگری را مجهز به سیستم ایمنی کند.

 

انتهای پیام/م

طرح ایمنی کویر مرنجاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار