خطر جدیدی که کاربران فیسبوک را تهدید می‌کند

طبق اظهارات مهندسان فناوری تروجان جدیدی کشف شده که گفته می‌شود با ورود به سیستم‌های کاربران، به هزاران حساب فیسبوکی دسترسی پیدا کرده است.

خطر جدیدی که کاربران فیسبوک را تهدید می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندسان فناوری به تازگی موفق به کشف تروجانی شده‌اند که هزاران کاربر فیسبوکی را تهدید می‌کند. این تروجان در یک برنامه نقاشی به نام Relieve stress paint کشف شده که بر حساب هزاران کاربر فیسبوک تاثیر گذاشته است.

تروجان برنامه مخربی است که در ظاهر جالب به نظر اما مخرب است. این برنامه مانند ویروس‌ها تکثیر نمی‌شود اما به همان میزان می‌تواند مخرب باشد. اصطلاح تروجان از یک افسانه جنگ یونانی اخذ شده است. طبق آنچه روایت شده است یونانی‌ها در جنگ تروجان، تعدادی اسب چوبی به دشمنانشان هدیه دادند که درون آنها سربازان یونانی پنهان شده و پس از ورود به قلعه دشمن دروازه‌ها را باز می‌کردند تاهمرزمانشان وارد شوند و به این طریق به قلمرو دشمن نفوذ و آن را فتح می‌کردند. کاری که دقیقا این نرم افزار با سیستم‌های کاربران انجام می‌دهد.

این برنامه در وب سایت‌ها، موتور جستجوها از جمله گوگل به عنوان Aol.net، پورتال وب و ارائه دهنده خدمات آنلاین به عنوان America Online شناسایی شده است. ناگفته نماند تبلیغات AOL پلت‌فرم hacked در cryptocurrency طی هفته‌های گذشته منفی بوده است. هکرها با استفاده از یونیکد، برنامه‌های مخرب و سایت‌های فیشینگ روی دامنه Google را اجرا می‌کنند.

اما درخصوص تروجان کشف شده محققان معتقدند این برنامه از طریق یک سایت فیشینگ انتشار یافته است که بلافاصله پس از نصب روی مرورگر کروم، تمام اطلاعات کاربران حتی آن دسته از اطلاعات ذخیره شده در کوکی‌ها و حساب‌های کاربری را توسط هکرها به سرقت می‌رود چرا که از این طریق راه ورود به روی آنها گشوده می‌شود.

در ادامه بررسی‌ها، محققان دریافتند که مجرمان اینترنتی با دسترسی به پنل سرور فرمان و کنترل آن به 40 هزار دستگاه آسیب زده و به تبع آن هزاران حساب فیسبوکی را در معرض خطر قرار دهند.

خطر جدیدی که کاربران فیسبوک را تهدید می‌کند

پلیس فتا نیز هشدار داد این سرور براساس یک سیستم مدیریت محتوا چینی به نام Layuicms ۲.۰ و شامل یک دسته فایل خطرناک است که حاکی از آن است که احتمالا هدف بعدی هکرها آمازون است.

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی مدیرعامل فیسبوک از کاربران در پی رسوایی اخیر

دسترسی آسان سیا به اطلاعات کاربران تلگرام

انتهای پیام/

تهدید جدید برای کاربران فیسبوکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.