رئیس انجمن جامعه دامپزشکان مطرح کرد؛

ضرورت آموزش مرغداران در سالن‌های مرغداری

محبی گفت: آموزش مرغداران در سالن‌های مرغداری، راه حل مناسبی در زمینه کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان است.

خبر برنامه/ضرورت آموزش مرغداران در سالن های مرغداریبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام محبی، رئیس انجمن جامعه دامپزشکان ایران در همایش روز جهانی دامپزشکی که امروز صبح در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اهمیت فراوان نقش دامپزشک در سلامت آحاد جامعه، اما حضور آنها دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه بهداشت و تغذیه سالم ابتدایی ترین نیاز بشر است، افزود: نقش دامپزشکان در تحقق این موضوع و امنیت غذایی کشور بسیار پررنگ است.

محبی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان گفت: اگرچه نمی توان گفت که سال دیگر بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در واحدهای مرغداری را نداریم، اما با تفکر و مدیریت جدید به دنبال محدود کردن آن هستیم، چرا که سال گذشته معدوم سازی 25 میلیون قطعه مرغ تخم گذار رقمی معادل 2 هزار و 500 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

رئیس انجمن جامعه دامپزشکان آموزش مرغداران در سالن های مرغداری، ارتباط با دیگر کشورها و استفاده از تجارب قبلی را، راه حل مناسبی در زمینه کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در آینده، رویکرد بهتری در زمینه مسائل اقتصادی خواهد داشت، بیان کرد: علم دامپزشکی کشور در منطقه حرف اول را می زند که انتظار می رود با استفاده از این دانش شاهد وضعیت بهتر صنعت دامپزشکی باشیم.

مدیریت بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان یک اصل مهم به شمار می‌رود

رئیس انجمن جامعه دامپزشکان در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان حداقل یک‌هزار و 500 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

 وی، تصریح کرد: با وجود آنکه دانش بومی ساخت واکسن در کشور وجود دارد، اما تمامی مسائل را با واکسن نمی توان کنترل کرد چرا که کشور ما در جریان مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد و این پرندگان همانند بمب افکن ویروس را در کشور می زنند؛ بنابراین مدیریت بیماری یک ضرورت به شمار می‌رود.

رئیس انجمن جامعه دامپزشکان ادامه داد: با توجه به آنکه کمبود واکسن در کشور، برای حفظ ذخایر دام بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

محبی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه دامپزشکی تصریح کرد: با توجه به تغییر رویکرد بهداشت جهانی، بازنگری در ساختار بهداشت کشور امری ضروری است تا اختلافات موجود مرتفع شود.

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار