پتانسیل مطلوب زنجان برای رشد صنوبر

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت:با توجه به موقعیت اقلیمی و پتانسیل موجود در استان می‌تواند در کاشت درختان صنوبر در راستای تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

پتانسیل مطلوب زنجان برای رشد صنوبربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در حاشیه بازدید از پروژه "صنوبرکاری" شهرستان ابهر گفت: استان زنجان بدلیل موقعیت خاص از نظر جغرافیائی و با توجه به وجود یازده نوع اقلیم از ترکیب گیاهی متنوعی برخوردار می‌باشد، بدین صورت که از شمال با رشته کوه‌های البرز هم مرز است و از طریق دره سفید رود و کوه‌های جنوبی گیلان تحت تاثیر آب و هوای خزری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: گونه‌های گیاهی موجود در این ناحیه بخصوص پوشش جنگلی  متاثر از این نوع آب و هوا می‌باشد و از طرف جنوب و جنوب غربی با رشته کوه‌های زاگرس هم مرز بوده و تنوع گونه‌های گیاهی آن بخش، از فلور این رشته کوه می‌باشد و منطقه مرکزی و بین این دو ناحیه شمال و جنوب بدلیل واقع شدن در بین دو رشته کوه البرز و زاگرس و همچنین وجود خاک‌های آهکی و شور در بعضی مناطق، پوشش گیاهی موجود، نیمه بیابانی است.
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و پتانسیل موجود در استان می‌تواند در کاشت درختان صنوبر در راستای تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
گفتنی است در حال حاضر این درخت یکی از منابع مهم تولید چوب کشور بوده و در صنایع کاغذسازی، ساختمان‌سازی، کبریت‌سازی، نئوپان و سلولزی کاربرد دارد و به جهت دارا بودن این اهمیت در چند سال گذشته در استان مورد کشت قرار گرفته است.
انتهای  پیام/ن
 

بازدید از پروژه "صنوبرکاری" شهرستان ابهر 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
جهاد کشاورزی استان با توزیع نهال صنوبر به اصطلاح اصلاح شده در حق کشاورزان خیانت میکند.