رهگیری یک هواپیمای شناسایی چین بوسیله نیروی هوایی کره جنوبی

کره جنوبی اعلام کرد در پی ورود یک هواپیمای شناسایی چین به حریم دفاع هوایی این کشور، چند جنگنده‌ برای رهگیری آن اعزام شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد برای رهگیری یک هواپیمای چینی که وارد حریم دفاعی کره جنوبی شده بود، چند جنگنده را اعزام کرده است. این رخداد کمتر از دو ماه پس از حادثه مشابه دیگری رخ داد که در پی آن، سئول از چین شکایت کرده بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد به نظر می‌رسد این هواپیمای چینی، کاربری شناسایی داشته و تقریبا چهار ساعت در منطقه دفاع هوایی کره جنوبی پرواز کرده است.

گفته می‌شود این دستکم سومین رویداد این‌ چنینی از ابتدای سال جاری میلادی بوده است. کره جنوبی در ماه فوریه، برای طرح رسمی شکایت خود از حضور هواپیماهای چینی در حریم هوایی خود، سفیر چین را احضار کرد. تا زمان انتشار این خبر، وزارت دفاع چین درباره این رویداد اظهارنظر نکرده است.

وزارت خارجه چین در ماه فوریه اعلام کرد پروازهای هواپیماهایش به طور کامل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام می‌شوند و افزود: «مناطق دفاع هوایی، حریم هوایی کشورها محسوب نمی‌شوند.»

چین همچنین اعلام کرده است از این اقدامات مقصود خصومت آمیزی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار