صائب عریقات: در هیچ طرح صلحی که از سوی ترامپ ارائه شود، مشارکت نخواهیم کرد

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد فلسطینیان در هیچ طرح صلحی که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شود، شرکت نمی‌کنند.

صائب عریقات: در هیچ طرح صلحی که از سوی ترامپ ارائه شود، مشارکت نخواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوآ، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، ساف، اعلام کرد فلسطینیان در هیچ طرح صلحی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ارائه شود شرکت نمی کنند. وی این اظهارات را در گفتگو با رادیو صدای فلسطین در آستانه سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به فلسطین اشغالی مطرح کرد.

صائب عریقات تاکید کرد ترامپ با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش برای کنار گذاشتن مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی از میز مذاکرات، خود را از روند صلح جدا کرده است. وی گفت: «آمریکا نمی تواند شریک یا میانجی در روند صلح باشد؛ مگر آنکه مواضع خود را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تغییر دهد، چرا که فلسطین بدون شرق قدس به عنوان پایتخت، معنایی ندارد».

رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه اعلام کردند ترامپ ممکن است طرح صلح خود را پس از افتتاح سفارت آمریکا در قدس در ماه مه ارائه دهد. این طرح ممکن است شامل پرداخت غرامت مالی به فلسطینیان باشد.
دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد: «این امر از نظر اخلاقی قابل قبول نیست و فلسطین با پول معامله نمی شود».
انتهای پیام/

اظهارات دبیر کمیته اجرایی سارمان ساف درباره طرح صلح ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار