یک مقام مسئول گفت: افزایش ۳۰ درصدی عملکرد تولید و کاهش ۲۵ درصدی مصرف آفت کش از مزایای سامانه‌های نوین آبیاری است.

افزایش 30 درصدی عملکرد تولید با اجرای سامانه نوین آبیاریعباس زارع، مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح 302 هزار هکتار در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سیستم های نوین آبیاری در قالب 18 هزار و 215 پروژه در سطح 180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحویل بهره بردار شد و در سطح 212 هزار هکتار در دست اجراست.

به گفته وی؛ اجرای سامانه های نوین آبیاری در این سطح اراضی کشور، صرفه جویی سالانه یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را به همراه دارد.

زارع افزایش 30 درصدی عملکرد تولید و کاهش 25 درصدی مصرف آفت کش، بذر و کودهای شیمیایی را از دیگر مزایای سامانه های نوین آبیاری برشمرد.

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری ادامه داد: امسال طبق برنامه اقتصاد مقاومتی قرار است که سالانه 250 هزار هکتار به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شوند که در صورت تخصیص منابع مالی و اعتباری لازم این امر محقق خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزان اعتبار اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال جدید تصریح کرد: اگرچه با اصلاحیه که انجام شده، میزان اعتبار نهایی مشخص نیست؛ اما پیش بینی می شود که میزان اعتبار پروژه های نوین آبیاری در سال جدید حداقل هزار و 500 میلیارد تومان باشد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت میزان اعتبار اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار