پزشک پاکستانی که مخفیگاه بن لادن را لو داد به مکانی نامشخص منتقل شد

رویترز گزارش داد پزشک زندانی پاکستانی که به سازمان سیا در پیدا کردن مخفیگاه سرکرده سابق القاعده کمک کرد، به مکان نامشخصی در این کشور منتقل شد.

پزشک پاکستانی که مخفیگاه بن لادن را لو داد به مکانی نامشخص منتقل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وکیل شکیل آفریدی، پزشک پاکستانی که مخفیگاه بن لادن را لو داد، روز گذشته اعلام کرد مقامات زندان در پاکستان موکل او را، که گفته می‌شود در افشای مخفیگاه اسامه بن لادن، سرکرده شبکه القاعده، به سازمان سیا کمک کرده است، به مکان نامشخصی منتقل کردند. به گفته وکیل آفریدی، این اقدام می‌تواند پیش مقدمه‌ای برای آزادی موکلش باشد.

زندانی شدن دکتر آفریدی مدتهای طولانی است که موجب تنش میان مقامات اسلام‌آباد و واشنگتن شده است. آمریکا نیز به اتهام ادامه پناه دادن به نظامیان طالبان در پاکستان، کمک‌های نظامی خود را به این کشور قطع کرده است.

یک مقام ناشناس زندان در شهر پیشاور پاکستان به رویترز اعلام کرد دکتر آفریدی به زندان ادیاله یا زندان مرکزی راولپندی در نزدیکی پایتخت این کشور منتقل شده است. این فرد اعلام کرد علت این انتقال هنوز مشخص نیست ولی ممکن است به دلایل امنیتی صورت گرفته باشد.

قمر نادم، وکیل آفریدی ضمن تائید انتقال موکل خود اعلام کرد او در مورد مکانی که آفریدی به آنجا منتقل شده است، هنوز مطمئن نیست. روز گذشته امکان دسترسی به مقامات قضایی پاکستان و همچنین مقامات سفارت آمریکا، که سالها خواستار آزادی آفریدی هستند، برای پاسخگویی در این باره وجود نداشت.

پس از آنکه آفریدی طرح قلابی واکسیناسیون هپاتیت سی را با هدف دستیابی به نمونه‌های ژنتیکی در شهر ابوت آباد پاکستان اجرا کرد؛ جایی که گفته می‌شود اسامه بن لادن سرکرده شبکه القاعده به همراه خانواده‌اش حضور داشته و برخی نیز می‌گویند تحت حمایت افسران بلند پایه نظامی پاکستانی بوده است، از سوی دولت پاکستان متهم به خیانت شد. آمریکا بن لادن را مسئول حمله 11 سپتامبر به این کشور می‌داند.

به دنبال لو رفتن مخفیگاه بن لادن، پاکستان آفریدی را به اتهام نقض حاکمیت خود و اتهام کمک به تروریست‌ها دستگیر کرد. به گفته وکیل آفریدی او به 23 سال زندان برای کمک به تروریست‌ها محکوم شد. وکیل آفریدی گفته بود در طرح بخشودگی میزان محکومیت او به 7 سال کاهش یافته است آفریدی در حال حاضر این میزان از محکومیت را سپری کرده است. نادم به رویترز گفت: به همین علت فکر می‌کنم آفریدی به زودی آزاد خواهد شد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از خبر انتقال آفریدی به زندان دیگر مطلع شدیم و از دولت اسلام آباد خواستیم تا اقدامات لازم را در خصوص سلامت او انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار