استاندارقم عنوان کرد؛

وجود منابع طبیعی سرشار در استان قم

صادقی گفت:استان قم در بین استان‌های کشور، سهم بالایی در دارا بودن از منابع طبیعی را داشته و بهترین فرصت برای ارائه خدمات استانی و ملی در این زمینه برای مدیران استان فراهم آمده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمهدی صادقی،استاندارقم،درجلسه شورای معادن استان قم که درسالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد،گفت:هنر اصلی مدیران بخش صنعت،اداره این بخش باوجود تمام مشکلات است ومدیران ذی‌ربط با استفاده از تجربیات خود باید در جهت مرتفع شدن مشکلات معادن راه‌حل ارائه دهند.

وی افزود: استان قم در بین استان‌های کشور، سهم بالایی دردارا بودن ازمنابع طبیعی را داشته و بهترین فرصت برای ارائه خدمات استانی و ملی در این زمینه برای مدیران استان فراهم آمده است.

استاندار قم با اشاره به لزوم اهتمام به محور محیط‌زیست و آب استان قم،ادامه داد: بحث ارزش‌افزوده در تمام موضوعات اقتصادی استان به‌ویژه معادن، باید پیگیری شود، چراکه باارزش افزوده بالا هم سرمایه‌گذار و هم کشور پیشرفت می‌کند.

صادقی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: تمام دستگاه‌های کشور باید درزمینهٔ اجرای مصوبات این کارگروه نهایت اهتمام را نشان داده و با استفاده صحیح از منابع آبی در جهت مبارزه با کم‌آبی گام بردارند.

صادقی با اشاره به لزوم اهتمام به محور محیط‌زیست و آب استان قم، عنوان کرد: استان قم به‌عنوان یک استان خشک، در تنش آبی به سر می‌برد که در این زمینه کارگروه سازگاری با کم‌آبی در سراسر کشور تشکیل‌شده و در هفته گذشته نخستین جلسه استانی کارگروه سازگاری با محیط‌زیست برگزار شد.

وی کند شدن و ایجاد فساد در روال اداری را نتیجه عدم مدیریت صحیح بر منابع دانست و بیان کرد: در صورت نبود راهکار برای رفع موانع فعالیت‌های معادن، تخلفات صورت افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در تمامی بخش‌ها باید تمهیدات لازم برای فعالیت‌های بخش‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در زمینهٔ قانونی اندیشیده شود.

استاندار قم با اشاره به لزوم بهره‌برداری از فرصت‌های پیش روی استان، عنوان کرد: با توجه به معادن موجود در استان قم، فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های در سطوح استانی و ملی فراهم آمده است که در فعالیت‌های انجام‌شده نسبت به فعالیت‌هایی که باید انجام شود، اختلاف بالایی وجود دارد.

وی با توجه به بحث توسعه پایدار در استفاده از منابع استان،یادآورشد: درزمینهٔ استفاده از منابع کشور، باید آینده‌نگری داشته باشیم و سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذشده در راستای اهتمام به نسل‌های بعد باشد.

انتهای پیام/ ح

استان قم به‌عنوان استانی خشک در تنش آبی به‌سر می‌برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار