سیل سه هزار تن کلزای ایلام را نابود کرد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: باران های سیلابی 20 درصد محصول کلزاکاران استان معادل سه هزار تن را نابود کرد.

خسارت سیلاب به محصول کلزای ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; حشمت زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به باران های سیلابی، تگرگ و طوفان استان ایلام  اعلام کرد: این بارش های مخرب باعث کاهش نزدیک به سه هزار تن دانه روغنی مزارع کلزای استان ایلام شد و کشاورزان دارای بیمه برای تشکیل پرونده به منظور دریافت خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

وی افزود: امسال با توجه به سیاست های حمایتی دولت از کلزاکاران و توسعه کشت این محصول و با وجود کمبود بارش ها در فصل پاییز و زمستان سال گذشته و بارش های سیلابی فروردین و اردیبهشت تاکنون 13 هزار و 65 تن کلزا از مزارع کلزا برداشت شده است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام  اضافه کرد: برداشت کلزا از مزارع استان ایلام تا اواخر خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می شود در مجموع 13 هزار و 500 تن دانه روغنی از کلزاکاران استان برداشت و خریداری شود.

زرین جوب گفت: سال زراعی 95 - 96 نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن در اراضی دیم بود، به علت تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت و در نهایت 6 هزار تن کلزا از اراضی کشاورزی استان ایلام برداشت شد.

زرین جوب تاکید کرد: تولید 13 هزار تنی بیانگر افزایش بیش از 2 برابری محصول کلزا نسبت به سال گذشته است و در حالیکه امسال پیش بینی برداشت 12 هزار تن از این دانه روغنی شده بود ولی امارها حکایت از رشد قابل توجه برداشت کلزا دارد.

وی با بیان قیمت تضمینی برای خرید کلزا تاکنون از سوی شورای اقتصاد کشور تعیین نشده، گفت: علی الحساب هر کیلوگرم کلزا به قیمت 27 هزار و 830 ریال خریداری می شود و بعد از تعیین نرخ نهایی ما به التفاوت این محصول به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

زرین جوب تاکید کرد: دانه روغنی کشت شده در ایلام از کیفیت بالایی برخوردار است و محصول برداشتی پس از خریداری و و ذخیره سازی به مراکز روغن کشی کرمانشاه و اصفهان حمل شده است.

انتهای پیام/اس

سیلاب 20 درصد محصول کلزای ایلام را نابود کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.