تیترامشب؛

راه های حمایت از کالای ایرانی

کارشناسان و فعالان عرصه اقتصادی کشور اجرای نامناسب و ناکافی قانون و نیز ناهماهنگ بودن نهادهای مرتبط را از عمده ترین اشکالات این حوزه می دانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید فرید موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از اشکالات عرصه اقتصادی کشور را ناهماهنگی سیاست های اتخاذ شده در حوزه های مختلف مرتبط با اقتصاد دانست و گفت: می بینیم که کالای ایرانی در رقابت با کالای وارداتی همواره عقب نشینی کرده و به جایگاه نامناسب فعلی رسیده است.

موسوی افزود: نهادهای مختلف سیاست گذاری یا اجرایی در حوزه های اقتصادی، هریک از ظن خود و بر اساس تشخیص ها و نیازهای خود اقدام کرده اند و این امر باعث ناهمگونی رویکردها و فعالیت ها شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به سیاست های مختلف اجرا شده در حوزه ارز یا مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: ما سال هاست که در این زمینه ها اقدام می کنیم و قانون وضع می کنیم و هرچند گاهی توفیقاتی مشاهده می شود، اما نتیجه عمده و موثر بلند مدت ندارد.


راه های حمایت از کالای ایرانی

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی وجود برخی از مقررات نامناسب را از اشکالات فضای کسب و کار دانست و افزود: می بینیم که به عنوان مثال در حوزه استارتاپ ها با وجود اینکه جوانان خبره و توانمندی فعالند اما اغلب آنها در گیر و دار مقررات متعدد گرفتار می شوند.
 
وی با قدردانی از همراهی های کمیسیون اقتصادی مجلس، اضافه کرد: باوجود این سطح از همراهی ها، متاسفانه در عرصه عمومی هماهنگی و همکاری مناسبی وجود ندارد.
 
سلاح ورزی افزود: متاسفانه هنوز هم بدون نظرخواهی از بخش خصوصی، مقرراتی تنظیم و وضع می شود که خواسته ها و مطالبات فعالان فضای کسب و کار در آنها لحاظ نشده است.
 
در ادامه این برنامه، مرتضی الله داد، کارشناس اقتصادی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس به عنوان ناظران بر اجرای قانون تصریح کرد: حتی اگر همین قوانین فعلی برای اقتصاد کشور مناسب باشد، باز نهادهای نظارتی مانند مجلس باید پیگیر باشند و اجرای آن را زیر نظر داشته باشند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

چگونه می توان از کلای ایرانی حمایت کرد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار