رئیس کمیسیون عمران مجلس خبرداد؛

اختصاص ۱۰۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه جهت اشتغال روستاییان و شهر‌های خرد اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست شورا‌های اسلامی شهرستان جهرم با بیان اینکه شورا‌ها با وجود مشکلات در انجام وظایفشان موفق بوده‌اند، گفت: عملکرد شوراها، چون در راستای عملکرد نظام بوده٬ موفق بوده است.

وی افزود: شورا‌ها باید درخواست‌های مردم را از مسؤولین مطالبه کنند که این امر شاید برای برخی مدیران خوشایند نباشد.

رضایی با بیان اینکه شورا‌ها بار سنگینی از مسؤولیت کشور را به دوش می‌گیرند تصریح کرد: شورا‌ها باید زیر مجموعه قوه مقننه باشد چرا که جنسشان از جنس مجلس است.

وی با بیان اینکه‌عمده درآمد شهرداری‌ها از پرداخت عوارض و پروانه ساختمانی است٬ گفت: در چندسال گذشته به‌دلیل رکود مسکن شهرداری‌ها جهت تامین منابع مالی با مشکل روبرو شده و به سمت تراکم فروشی رفته‌اند.

رضایی با بیان اینکه مجلس به دنبال آن است که منابع مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را افزایش دهد٬بیان کرد: دولت مصمم بود توزیع منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار دهد، اما با مصوبه مجلس این منابع مستقیم به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از درآمد بر ارزش افزوده ۳۳ درصد بوده که مجلس در صدد افزایش آن به ۴۸ درصد است.

وی با بیان اینکه امروز شهرداری‌ها زیر سایه وزارت کشور کمتر دیده می‌شود٬ گفت: با توجه به نیاز شهرداری‌ها به‌دنبال آن هستیم که با در کنارهم قرارگرفتن شهرداری‌ها و مسکن و شهرسازی یک وزارت‌خانه جدید ایجاد شود و بررسی این موضوع در دستور کار مجلس است.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه در کشور نگاه توسعه متوازن نبوده است٬ اظهار کرد: عدم توسعه متوازن باعث مهاجرت روستاییان و ایجاد جمعیت ۷۵ درصدی شهر‌ها و ۲۵ درصدی روستا‌ها شده است.

وی افزود: ۱۰۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه جهت اشتغال روستاییان و شهر‌های خرد به منظور جلوگیری از مهاجرت اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: کمیسیون عمران ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.