خرداد پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خسارت ۳۰ درصدی سرمازدگی بهاره به محصول چای

یک مقام مسئول گفت: برآورد اولیه از سرمازدگی دیررس بهاره حاکی از آن است که ۳۰ درصد از چین بهاره برگ سبز چای در باغات، آسیب دیده اند.

30 درصد چین بهاره برگ سبز چای خسارت دید/ افزایش 4 درصدی نرخ خرید تضمینی در سال جدیدگودرز خرداد پور، معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت برداشت چای بهاره اظهار کرد: هفته گذشته برداشت برگ سبز چای به طور محدود آغاز شد و تاکنون با 105 کارخانه چای سازی قرار داد بسته ایم.

وی با اشاره به تاثیر سرمازدگی دو هفته اخیر بر میزان برداشت چای، افزود: با توجه به آنکه 45 درصد کل برداشت برگ سبز چای در طول دوره بهره برداری مربوط به چین اول است؛ برآورد اولیه از سرمازدگی دیررس بهاره  حاکی از آن است که 30 درصد از چین بهاره برگ سبز چای در باغات آسیب دیده اند که در صورت شرایط مساعد جوی، ممکن است بخشی از این خسارت جبران شود.

خرداد پور نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز درجه یک برای سال جدید 27292 ریال و درجه دو 15283 ریال اعلام کرد و گفت: این میزان بیانگر افزایش 4 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای ادامه داد: سال گذشته قدرالسهم کارخانه ها برای پرداخت بهای برگ سبز چای خریداری شده 40 و دولت 60 درصد بود که امسال قدرالسهم کارخانه ها برای خرید برگ سبز درجه یک 41 و دولت 59 درصد و برگ سبز درجه دو قدرالسهم کارخانه ها 44 و دولت 56 درصد است.

وی با اشاره به اینکه امکان پیش بینی میزان برداشت برگ سبز چای در سال جدید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه کشاورزی در فضای باز انجام می شود، بنابراین شرایط جوی مهم ترین عامل تاثیرگذار در میزان تولید به شمار می رود که با چند دوره بارش در فصل تابستان می توان به برداشت مناسب برگ سبز چای امیدوار بود.     

انتهای پیام/  

پیش بینی میزان برداشت برگ سبز چای در سال جدید وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار