پيشگيری و كاهش آسيب های روان از جمله اهداف مراكز مشاوره

مجموعه خدمات روان شناسی در سطح دانشگاه بيرجند و ساير مراكز روان شناختی در سطح استان منجر به كاهش آسيب ها و ارتقاء سلامت روان و جسم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سالاری ریيس مركز مشاوره دانشگاه بيرجند شب گذشته در بزرگداشت روز روان شناس و مشاور در جمع اساتيد و دانشجويان روان شناسی و مشاوره دانشگاه بيرجند با بيان اينكه برگزاری دوره های آموزشی واحد ارتقاء تحصيلی تأثير به سزايی در افزايش معدل دانشجويان داشته است،گفت:در سال تحصيلی ٩٥-٩٦ از ميان١٠٠ نفر از دانشجويان  با سابقه افت تحصيلی و مشروطی ٧٥ نفر افزايش معدل قابل توجه داشته اند.

 

وی افزود:از تعداد ٥٦ نفر دانشجوی دارای سابقه مشروطی نيز ٣٢ نفر از مشروطی خارج شده اند.

سالاری گفت:شركت ٣١ نفر دانشجو با سابقه دو و سه ترم مشروطی در نيم سال تحصيلی ٩٦-٩٧ در دوره های آموزشی موجب افزايش معدل ٢٧ نفر و خارج شدن ٢٢ نفر دانشجو از مشروطی شد.

 

ریيس مركز مشاوره دانشگاه بيرجند افزود:در ترم جاری نيز چهار دوره آموزشی برای ٦٠ نفر از دانشجويان با سابقه تحصيلی دو و سه ترم مشروطی تشكيل شده است.

 

وی به فعاليت انجمن های علمی و كانون همياران سلامت در دو بخش جسم و روان  نيز اشاره كرد و گفت:اميدواريم تشكل های دانشجويی به قدرت خود باقی بمانند و شاهد فعاليت روز افزون در عرصه علوم و فناوری باشيم.

 

خامسان ریيس دانشگاه بيرجند نیز افزود:تخصص،دانش و مهارت از جمله موارد كليدی در دنيای پر مشغله ی امروز است و دانشجويان بايد برای كسب اين سه عامل تلاش كنند.

 

وی اظهار کرد:در مركز مشاوره،درمان و بهداشت هزينه های زيادی انجام شده است و روان شناس و مشاوران خوابگاه ها نقش به سزايی در اين مسير داشته و اميدواریم تا بتوانيم جايگاه روان شناسی در استان را به جايگاه اصلی خود برگردانيم.

انتهای پیام/غ

تخصص،دانش و مهارت سه عامل مهم برای رشد در جامعه ی امروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار