لایق: کاهش بودجه کشتی صرفه جویی نیست

دبیر فدراسیون کشتی گفت: کاهش بودجه کشتی برای ورزشی که مردم توقعی زیادی از آن دارند صرفه جویی نیست.

لایق: کاهش بودجه کشتی صرفه جویی نیستبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه کشتی گیران بازی‌های آسیایی را در پیش رو دارند، هئیت  اجرایی کمیته ملی المپیک بودجه فدراسیون کشتی را کاهش داده و این در حالی است که هنوز بخشی از بودجه سال ۹۶ نیز پرداخت نشده است.

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در گفتگو با رادیو با تائید این خبر گفت: بودجه سال ۹۵ که بیش از ۵ میلیارد بود. در سال ۹۶ به ۳ میلیارد و نهصد میلیون کاهش پیدا کرد که تنها ۵۰ درصد آن در اختیار ما قرار گرفت. به علاوه سقف بودجه سال ۹۷ کشتی ۲ میلیارد تعیین شده است که در این شرایط خبر خوبی نیست.

لایق با اشاره به انتظاراتی که مردم از مدال آوری کشتی در میادین بین المللی دارند، تصریح کرد: ما در برنامه‌هایی که به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعلام می‌کنیم به تفاهماتی می‌رسیم. در حوزه رشته‌های المپیکی به ویژه کشتی شرایط متفاوت است و برای چند فدراسیون برنامه ریزی و بودجه بندی متفاوت تری می‌شود. با شرایط ویژه‌ای که بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۰ دارد متاسفانه نمی‌دانیم چرا چنین تصمیم گیری شده است. این صرفه جویی نیست. با توجه به لزوم نشاط در جامعه و توقعی که از کشتی می‌رود باید حمایت جدی تری صورت گیرد تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

او بیان کرد: کشتی ورزش اول کشورمان است و ورزشکاران این رشته توانسته اند با مدال‌های طلای خود جایگاه ایران را در رتبه بندی نهایی ارتقا دهند. مسئولین کمیته ملی المپیک باید استراتژی خود را تغییر دهند و مشخص نمایند که برای آن‌ها کیفیت مهم است یا کمیت.

انتهای پیام/

اظهارات لایق درباره وضعیت بودجه کشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار