سردار رحیمی مطرح کرد؛

آحاد جامعه، مدیون معلمان فرهیخته و متدین هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: آحاد جامعه، مدیون معلمان فرهیخته و متدین هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در راستای تقدیر از مقام شامخ معلم، قدردانی از شهدای فرهنگی و تجلیل از معلم نمونه، فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، با باقری دیدار و این روز را به وی و همه معلمان زحمتکش کشور تبریک گفت و اظهار کرد: آحاد جامعه، مدیون معلمان فرهیخته و متدین هستند.

در این دیدار که با هدف تجلیل از مقام شامخ معلم، خانواده معظم و معزز معلمان شهید و نمونه انجام شد، سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که می‌فرمایند «هرکس چیزی را به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است»، گفت: همه مدیون معلمان عزیز هستیم؛ زیرا هر آنچه را از شیوه صحیح زندگی کردن تا کسب علم و معرفت آموخته ایم، از معلمان گرانقدر است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان داشت: معلمی، جایگاه شرافتمندانه و والایی است تا به آنجا که حضرت امام خمینی(ره) درباره آن، فرمودند: «معلمی، شغل انبیاء (ع) است.» معلمان همان رسالتی را انجام می‌دهند که رسالت انبیاء (ع) بوده؛ همان رسالتی که رشد و هدایت جامعه در گروی آن است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: نیروی انتظامی افتخار این را دارد که به عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در جامعه، با تمام وجود در کنار معلمان است.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای برطرف کردن مشکلات در حوزه نظم، امنیت و ترافیک، یکی از برنامه‌های آموزشی پلیس است که تلاش داریم در این راستا، از معلمان به عنوان فرهنگ یاران پلیس بهره ببریم.

در ادامه باقری، مدیر کل آموزش و پرورش تهران بزرگ با اشاره به هدف این دیدار، گفت: امروز روز بسیار خوبی است؛ چراکه این جلسه و دیدار، نماد همدلی و مودت بین پلیس و آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در کنار وظایف و ماموریت‌های ذاتی خود، در عرصه‌های دیگر همچون دفاع مقدس، نقش بی بدیلی را ایفا کرده است؛ به طوری که این نهاد، متشکل از معلمان و دانش آموزان است و بیشترین شهید را تقدیم کرده اند که این امر، نشان از هم‌سویی علم و عمل در این نهاد مقدس دارد.

باقری تصریح کرد: اگر کشور بخواهد به توسعه پایدار دست یابد، چاره‌ای جز تربیت صحیح افراد جامعه وجود ندارد که این امر مهم، در گام اول باید در دوران خردسالی از سوی خانواده‌ها صورت پذیرد و در گام بعد، در دوران پیش دبستانی و دبستان است که در این مرحله، نقش معلمان نمود و بروز پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: لازم است درخصوص آموزش به خانواده ها، چاره اندیشی شود تا نقش پیشگیری و سلامت سازی جامعه، به شکل مطلوب انجام شود.

در پایان این جلسه، از سوی سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، از مادر معلم شهید غلامی دبیر ریاضی که در سال ۶۴ در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیده است، با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد؛ همچنین سردار رحیمی به پاسداشت مقام شامخ معلم، از یکی از معلمان نمونه به نمایندگی از جامعه بزرگ معلمان، تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار