طوفان شن در راه شرق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان از وقوع طوفان شن طی روزهای آینده در شرق استان کرمان خبر داد و گفت: در شمال استان هم شاهد وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

طوفان شن در  راه شرق استان کرمانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مریم سلاجقه کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا چهارشنبه پدیدۀ غالب در استان کرمان وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک به ویژه در شمال، شرق و جنوب‌شرق استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بنابراین وقوع طوفان شن و گرد و خاک و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی استان کرمان و سیستان بلوچستان و محور شهداد و نهبندان دور از انتظار نخواهد بود.

سلاجقه توصیه کرد: رانندگان قبل از تردد در مسیرها از وضعیت جاده ها مطلع شوند؛ ضمن اینکه کودکان، سالمندان و گروه های حساس در هنگام خیزش گرد و غبار به ویژه در مناطق شرقی از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

سلاجقه علت گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان طی چند روز اخیر را خصوصیات سیستم هوایی حاکم بر استان دانست و ذکر کرد: با فعالیت این سیستم در اثر وزش بادهای شدید شاهد خیزش گرد و غبار بودیم که با بارش باران فروکش می کرد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان ادامه داد: در روزهای پیش روی هم در شهرهای شمالی و شهر کرمان وزش بادهای شدید، خیزش گرد و غبار و کاهش دید پدیده غالب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات دمایی در این چند روز رخ نخواهد داد، یادآور شد: تا پایان هفته جاری در استان کرمان بارندگی نخواهیم داشت.

سلاجقه بیان کرد: برای جنوب استان کرمان طی روزهای آینده فقط افزایش ابر را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ب

طوفان شن در روزهای آینده شرق استان کرمان را درمی نوردد

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.