وزیر اقتصاد مطرح کرد:

اهتمام دولت برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین آیین نامه تامین مالی طرح‌های نیمه‌تمام خبر داد و گفت: درصورت واگذاری طرح ها به بخش خصوصی ۸۰۰ هزار شغل ایجاد می شود.

اهتمام دولت برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمامبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کرباسیان در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در  آیین نامه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور، واگذاری طرح های نیمه تمام و در حال احداث وپیش بینی شده  تا بار آن از روی دوش دولت برداشته شود.

وی افزود:طبق برآورد درصورت واگذاری طرح ها به بخش خصوصی ۸۰۰ هزار شغل ایجاد می شود.

کرباسیان تصریح کرد:تبصره ۱۹ نیاز به آیین نامه هایی داشت که با کمک روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس و نماینده قوه قضاییه و برگزاری جلسات کارشناسی توسط سازمان برنامه و بودجه و اتاق های بازرگانی نهایی شده است و مستقیم به هیات وزیران تقدیم می شود تا به مرحله اجرا دربیاد.

وی ادامه داد:در جلسه امروز آیین نامه را نهایی خواهیم کرد و برای تصویب به هیات دولت خواهیم برد.

گزارش روند مثبت ارز ماه بعد ارایه میشود

بر اساس این گزارش کرباسیان در  هفتاد و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  گفت:اتفاق های خوبی در خصوص ارز صورت گرفته است که ماه بعد می توان گزارش آن را ارائه کرد.

وی با اشاره به پیش بینی ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال برای تهاتر بخش خصوصی با بانک ها اظهار کرد:با پیش بینی مبلغ  ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و سایر بخش ها می توانند با رقابت با یکدیگر از این منابع استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح نوسازی مناطق فرسوده تصریح کرد:با ابلاغیه رئیس جمهور اراضی مازاد دولت در اختیار توسعه گران قرار می گیرد که اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

به گفته وی خارج کردن خودرو‌های فرسوده از حمل و نقل شهری از محل منابع ماده 12 و صرفه جویی سوخت تامین می شود.

کرباسیان  با اشاره به امنیت سرمایه‌گذاری گفت: حضور نمایندگان قوه قضاییه و استفاده از نظرات اتاق بازرگانی می تواند امنیت سرمایه گذاری در کشور را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه اجرای اصل ۴۴ به صورت کامل صورت نگرفته است،اذعان کرد:اجرای اصل ۴۴ محدود به واگذاری شده است و به سایر بخش های آن پرداخته نشده است.

کرباسیان در پایان با اشاره به روند مثبت ارز در کشور گفت:اتفاق های خوبی در خصوص ارز صورت گرفته است که ماه بعد می توان گزارش آن را ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار