باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل گزارش می دهد

مجاهدت های خاموش، زیبنده‌ترین مصداق انتظار/ امنیت پایدار کشور وامدار تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) است

آنچه امروزه سبب هیمنه ساختار اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران شده ماحصل تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام عصر(عج) در داخل کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل شاید ما نیز اخیرا در سرتیتر اخبار امنیتی کشور تیترهایی همچون " دستگیری ۲۱ عضو داعش در شمال شرق"، "انهدام باند بزرگ قاچاق سلاح در کشور"، "کشف محموله موادمخدر در مرزهای شرقی" و بسیاری از این دست مطالب را شنیده یا دیده باشیم، که در واقع همه این شاهکارها به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) رقم خورده‌اند.

کشف هرگونه توطئه خرابکاری، براندازانه و پيشگيری از اقدامات ضدامنيتی، تلاش برای کسب و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی، حفاظت و کسب اطلاعات ضد جاسوسی، ضد تروریسم و به دست آوردن آگاهی‌‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی کشور اسلامی ایران، تنها گوشه‌ای از تلاش و شاهکارهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشور است.

این روزها نام "سربازان گمنام امام عصر" برای همه واژه‌ای نام‌آشناست که شاید سالانه فقط یک بار با انعکاس تصاویر، ویدئوها، اخبار و حواشی داغ دنیا این نام به طور اساسی به گوش ما برسد، و در اصل ما از بطن موضوع و وظایف اصلی و حتی شاهکارهای این سربازان وطنی غافل باشیم، لکن امروز به بهانه فرا رسیدن میلاد باسعادت تنها منجی عالم بشریت، قائم آل محمد و همچنین مصادف بودن این خجسته روز با یوم سربازان گمنام امام زمان(عج) بهانه‌ای یافتیم تا کمی بیشتر درخصوص این لشکر بی‌ادعا بدانیم تا بلکه بتوانیم شایسته‌تر مشقت این دلاورمردان بیدار را درک کرده و به تصویر بکشیم.

در عصر حاضر و در این اوضاع نابسامان امنیت در مناطق مختلف جهان اگر کشور ما همچنان از گزند و حیله‌های شیطانی و شوم دشمنان اسلامی مصون مانده است باید به صراحت گفت که همه ما این نعمت بزرگ را مدیون و وامدار افرادی هستیم که هم‌اکنون "سربازان گمنام امام زمان(عج)" نام گرفته‌اند و چه زیبنده است این نام برای مدافعانی همواره بیدار و بی‌ادعا.

اگر کشور ما در این مقطع از عصر حاضر از بهترین نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری، دفاعی برخوردار بوده این فقط در سایه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است که در ازای این همه مجاهدت فقط نام سرباز بر آنها تعلق گرفته، چرا که در کشور ما همه ملت این نام عظیم را عجین شده با دفاع و جنگ می‌انگاریم، اما اینها کافی نیستند برای یک عمر تلاش، یک عمر مجاهدت، یک عمر فداکاری و جانفشانی.

بسیاری از ناموران، بزرگان و مراجع در طول تاریخ به عظمت شان و جایگاه سربازان گمنام امام عصر(عج) اشاره‌ای داشته و تلاش آنها در راستای برقراری امنیت در کشور را مجاهدتی بس والا عنوان کرده‌اند که از این میان معمار کبیر انقلاب اسلامی در توصیف جایگاه این سربازان می‌فرمایند: "سربازان گمنام ما نام و نشان نمی‌خواهند."

رهبر معظم انقلاب  نیز بارها و بارها تاکیدات بسیاری بر پاسداشت مقام شامخ سربازان گمنام امام زمان(عج) داشته و فرموده‌اند که آرامش و امنیت جامعه مرهون سربازان گمنامی است که دائم در جهاد فی سبیل ‌الله‌اند.

خدا را شاکریم که ما را به نعمت برخورداری از الهی‌ترین سربازان و مجاهدان فی سبیل الله متنعم کرده و امروز ما در سایه ایثار آنها در امنیت کامل به سر برده و استکبار در حسرت ناامن کردن کشور ما نقره داغ شده است.

شکرگزاریم که استکبار و دشمن اسلامی هربار که خواست سریالی از ناامنی‌ها را در ایران شکل داده و ما را به سرنوشت کشورهای ناامن همسایه دچار سازد، با تلاش مردم آگاه و نیروهای خدوم امنیتی، نظامی و دفاعی دست از پا درازتر به خانه بازگشته و به ضعف و ناکارآمدی خود در مقابل ابرقدرت اسلامی روز دنیا، جمهوری اسلامی ایران اذعان و اعتراف کند.

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است، به نحوی که در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزو اصول اولیه به شمار می‌آید، هنوز حوزه‌های امنیتی جزو کا‌ر ‌ویژه‌ حاکمیت قلمداد می‌شود و یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها در ساختار امنیتی یک کشور، از آنِ نهاد اطلاعاتی است.

رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش آزادی و امنیت را دو نعمت بزرگی معرفی کردند که وقتی انسان آنها را از دست بدهد، قدر آنها را می‌فهمد.

بر همین اساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و عدم وجود تشکیلاتی منسجم، قانون تشکیل وزارت اطلاعات در 29 اردیبهشت ماه سال 1362 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در قانون تشکیل این وزارت آمده است: "به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود."

اما در این میان امروزه افرادی که اداره این وزارت را بر عهده دارند به صورت جهادی در راه حفظ امنیت و افشای اطلاعات داخلی می‌کوشند، در اصل سربازان گمنام امام زمان (عج) جزو اصلی‌ترین نیروهایی هستند که وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارند. تلاش‌های آنها اکثر مواقع به علت ملاحظاتی که وجود دارد، از نظرها دور می‌ماند و فعالیت‌هایشان نیز چون خودشان گمنام است. در طول حدود 5 سال گذشته بخش‌هایی از اقدامات وزارت اطلاعات که بازخورد بین‌المللی داشت، نمود پیدا کرد.

دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور، رهاسازی حشمت‌الله عطارزاده دیپلمات ایرانی به گروگان گرفته شده در پیشاور پاکستان، نفوذ در کانون ضد انقلاب با پروژه الماسی برای فریب، شکست پروژه نفوذ امیر میرزایی حکمتی جاسوس سیا، دستگیری همزمان 15 جاسوس موساد، دستگیری اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌ای جزو پروژه‌های بزرگ رسانه‌ای شده وزارت اطلاعات در چند سال اخیر بود.

براساس این گزارش، در منطقه خاورمیانه باتوجه به اهمیت، موقعیت و شرایط خاص کشورهای منطقه مانند شرایط عراق، افغانستان، لبنان و سرزمین‌های اشغالی، سرویس‌های جاسوسی خارجی کشورهای مستکبر نظیر MI6 ، CIA، موساد و ... هر کدام فعالیت مضاعفی در این منطقه نسبت به سایر نقاط جهان دارند؛ علاوه بر آن همه این دستگاه‌های جاسوسی خارجی به جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این شرایط به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان‌های مشابه منطقه‌ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش‌رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار است.

مجاهدت، از دستگیری عبدالمالک ریگی تا کشف محموله‌های کلان قاچاق

دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی و شاهکار ماموران اطلاعاتی کشورمان در اسفند سال 88 بود که این اقدام جسورانه سربازان امام زمان(عج) در واقع یکی از بزرگترین عملیات آنان در طول چند سال اخیر در حوزه امنیتی کشور بوده است. ریگی شرور شرق کشور در پناه لابی‌های سازمان ISI پاکستان، حمایت‌های سیاسی و مالی آمریکا و عربستان هیچ وقت گمان نمی‌کرد روزی در دام سرویس‌های اطلاعاتی ایران بیفتد.

حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان و دستگیری 9 نفر از نیروهای انتظامی کشورمان، بستن جاده زابل - زاهدان در منطقه تاسوکی و به شهادت رساندن 22 نفر از هموطنانمان،  انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان و به شهادت رسیدن 25 نفر، بخشی از عملیات‌های تروریستی گروه ریگی بود.

آخرین عملیات تروریستی گروهک ریگی در مهرماه 1388 در منطقه سرباز، منجر به شهادت سردار نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه بیش از 42 نفر از شیوخ اهل سنت و مولوی‌های بلوچ شد.

اما توطئه‌های دشمن به همین جا ختم نمی‌شود و از آنجا می‌رسیم به کشف و انهدام پی در پی باندهای بزرگ و شبکه‌های قاچاق که توسط سربازان گمنام امام زمان و سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور انجام می‌شود.

اخیرا نیز بسیاری از این عملیات توطئه‌گرانه در داخل کشور انجام شده است که همه به صورت فوری و با زیرکی سربازان گمنام کشور به موفقیت نرسیده است که دستگیری اعضای داعش، انهدام شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر، فروپاشی باند بزرگ قاچاق سلاح و بسیاری دیگر از عملیاتهای امنیتی از نمونه این مجاهدت هاست.

لکن شهادت سربازان گمنام امام زمان(ع) در طول عملیات های امنیتی کشور نیز نباید کتمان شده و از نظرها دور باشد چرا که ما سالانه در طول عملیات های مختلف امنیتی و اطلاعاتی بسیاری از این سربازان و مجاهدان مسیر اسلام و انقلاب را به طور ناباورانه‌ای از دست می‌دهیم.

سربازان گمنام مدافعان ارزشهای اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در گفتگو با  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل گفت: سربازان گمنام نقش اصلی در صیانت از ارزش‌های اسلامی و منافع ملی دارند که نامگذاری روز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) به عنوان روز سربازان گمنام بیانگر نقش کلیدی و راهبردی سربازان گمنام در صیانت از ارزش‌های اسلامی و منافع ملی در برابر هجمه بیگانگان و دشمنان اسلام و نظام است.

آیت‌الله سید حسن عاملی تصریح کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری وزارت اطلاعات به همت نیروهای باایمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است.

وی برقراری امنیت و آرامش در جامعه را از مولفه‌های اصلی دستیابی به توسعه پایدار، پیشرفت روزافزون جامعه و سرافرازی و خوداتکایی مردم کشور دانست و افزود: این مهم که با تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی از جمله فرزندان ملت در تشکیلات اطلاعاتی حاصل می‌شود، از دستاوردهای ارزنده و بی نظیر نظام اسلامی و از عنایات خاصه الهی برای کشور و مردم ماست.

استاندار اردبیل نیز در این باره گفت: استان اردبیل با وجود مرزی بودن با کسب رتبه برتر در برقراری امنیت، افتخاری بزرگ و ارزشمند را نصیب خود و مردم متدین کرده است که بی شک، این موفقیت حاصل تلاش و مساعی ارزنده تمام دست‌اندرکاران و دستگاه‌های امنیتی، به ویژه سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) است.

اکبر بهنام‌جو با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات در کنار سپاه و بسیج٬ نیروهای انتظامی و ارتش یکی از ارکان مهم کشور در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بوده و این نقش غیرقابل انکار است، اظهار کرد: این ارگانها در حفظ کیان نظام در مبارزه با عوامل بیگانه و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و خنثی نمودن توطئه‌های بیشمار این توطئه ها از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش مضاعف داشته است.

سربازان بی‌ادعایی که هر روز حماسه می‌آفرینند

آیت‌الله سید فخرالدین موسوی ننه‌کرانی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: امنیت به اندازه‌ای  دارای اهمیت می‌باشد که دین مبین اسلام بسیاری از احکام را مشروط به امنیت کرده اسلام و قرآن در خصوص امنیت و دفاع که مسایلی مرتبط با جنگ و جهاد است شروط آن را بیان و به ابواب مختلفی اشاره نموده که آن را در میان بسیاری از موضوعات تفسیری متمایز ساخته است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: برقراری امنیت از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که تا امنیت و آرامش درجامعه برقرار نباشد، برقراری عدالت نیز امری محال و غیرممکن است در واقع پایه‌ریزی و ایجاد یک تمدن و زندگی انسانی اصیل که «عدالت» یکی از ارکان‌های آن است، بدون تأمین امنیت ممکن نیست.

وی با بیان اشاره به اینکه امنیت واقعی در سایه حکومت دین است، تصریح کرد: مملکت و حکومتی که از امنیت دارد، از نعمت بزرگ معنوی برخوردار بوده و هدف از حکومت اهل مومنان، برقراری دین خداوند یکتا در جهان هستی و رسیدن به توحید و امنیت کامل است.

سربازان گمنام امام زمان (عج)کسانی هستند که تنها برای رضای خداوند متعال کار و تلاش می‌کنند و تنها هدفشان  رضایت خداوند متعال است، تصریح کرد: امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون شهیدان و فداکاری ایثار گران و تلاش قابل تحسین و درایت و تدبیر هوشمندانه و قابل تقدیر مجموعه گمنام و با اخلاص و توانمندی است که با مبارزه بی امان با ترفندهای دشمنان اسلام آرامش و امنیت را به مردم همیشه در صحنه هدیه می‌نمایند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود:کشور جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در سایه توجهات حضرت حق و امام زمان (عج) اعلام کند در حالی که اکثر کشورهای منطقه دوران پر تنش و نا امن را سپری می‌کنند، به رغم توطئه‌های سرویس‌های  امنیتی کشورهای متخاصم و گروههای تروریستی برای ایجاد چالش امنیتی در ایران با فرماندهی با صلابت رهبر معظم انقلاب، سالی همواره با آرامش و امنیت را پشت سرگذاشت و می‌گذراند.

موسوی ننه کرانی اظهار کرد:  وزارت اطلاعات در کنار سپاه و بسیج٬ نیروهای انتظامی و ارتش یکی از ارکان مهم کشور در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه ایفای نقش اساسی نموده و در حفظ کیان نظام در مبارزه با عوامل بیگانه و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و خنثی نمودن توطئه‌های بیشمار این جرثومه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش مضاعف داشته است.

مجاهدتهای خاموش، زیبنده‌ترین مصداق انتظار

وقتی حرف از دفاع، امنیت و آسایش ملت در میان باشد اینکه چگونه و با چه سلاحی، چه کسی در مقابل دشمن می‌ایستد مهم نیست، بلکه تنها چیزی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار بوده "نیت جهاد" است که یقینا سربازان گمنام امام زمان(عج) با دفاع عاشقانه و غیرتمندانه خود علاوه بر پاداش اخروی یک پاداش بی‌بدیلی نیز دریافت خواهند کرد و آن هم پیوستن به خیل عظیم عاشقان و لشکر مخلص منتظران حضرت مهدی(عج) است.

زمانی که حرف از دفاع و امنیت به میان بیاید فکه، شلمچه، ماووت، سومار، مهران و طلائیه هیچ تفاوتی ندارند بلکه جنگیدن برای کشور سینه‌ای مالامال از عشق و ارادت می‌خواهد و موقعیت مکانی و زمانی در طول تاریخ برای هیچ یک از سربازان اسلامی و همچنین سربازان گمنام مهم نبوده و نیست.

هر حال وزارت اطلاعات در طول اين سی و اندی سال به خوبی نشان داده است كه وجودش تا چه حد ضروری بوده و می‌تواند به انقلاب اسلامی خدمت كند.

کلام آخر

شاید انتظار برای همه ما یک واژه رایج اما گنگ در فرهنگ عصر کنونی تلقی شود، اما باید دانست که انتظار کشیدن و به انتظار نشستن برای هرکسی معنای خاصی دارد، یکی در اوج خوشی و در رفاه کامل و دیگری در میان توپ و تانک دشمن از انتظار برای خود تندیسی ارزشمند ساخته و بر طاقچه دل خود نهاده است، اما در این میان سربازان گمنام امام زمان(عج) در واقع منتظرانی هستند که با مجاهدتهای بی‌صدا و خاموش خود انتظار را به شکل حقیقی معنا می‌کنند.

 

گزارش از نوشین سلامت

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
اخر ما نفهميديم كه مريضي براي عده اي عذاب الهي ، وبراي عده اي ديگر ازمون الهي است ، درصورتي كه نوع مريضي يكي است