افرا مطرح کرد؛

پرتوکاران‌ متولی در وزارت بهداشت ندارند

رئیس انجمن پرتونگاری گفت: متأسفانه پرتوکاران‌ با وجود مشکلات زیاد، در وزارت بهداشت متولی ندارند.

پرتوکاران‌ متولی در وزارت بهداشت ندارندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی افر‌ا رئیس انجمن پرتونگاری با بیان اینکه هدف اصلی ما خدمت‌رسانی‌ به بیماران است، گفت: باید با ارتقاء علم  بتوانیم به جامعه و سلامت کشور بیشتر خدمت کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات پرتوکاران‌ عنوان کرد: خوشبختانه مجلس‌ در خصوص قانون برنامه ششم توسعه‌ و خدمات کشوری همکاری لازم را با ما داشته است ؛ پرتوکاران‌ در زمینه صنفی‌ مشکلات زیادی دارند رشته‌های بسیاری چون پزشکی هسته‌ای، پرتوکارها‌ و تکنسین‌های رادیولوژی‌ در وزارت بهداشت متولی ندارند و بسیاری از آنها سردرگم‌ مشکلات خود شده‌اند.

احیا و چاپ مجله علوم پرتونگاری‌

افرا‌ با بیان اینکه خوشبختانه پس از چند سال مجله‌ علوم پرتونگاری‌ احیا و مجدداً‌ چاپ شد، افزود: برای ادامه کار این مجله مهم علمی نیازمند حمایت هستیم؛ این قبیل مجلات علمی به رشد‌ خدمات در این رشته‌ کمک شایانی می‌کند.

رئیس‌ انجمن پرتونگاری‌ اظهار کرد: ما در خصوص دستورالعمل‌ فوق‌العاده کار با اشعه‌ پرتوکاران‌ با کمیسیون بهداشت مذاکراتی‌ داشته‌ایم، همچنین بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است سازمان انرژی‌ اتمی و وزارت بهداشت تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: امیدواریم با حمایت انجمن رادیولوژی‌ به مشکلات این حوزه توجه بیشتری شود. متأسفانه سال گذشته فوق‌العاده‌ امنیت کار با اشعه پرتوکاران‌ را کاهش دادند این در حالیست که پرتوکاران‌ در معرض خطر هستند و شاهد آن بودیم که برخی همکاران ما به دلیل مضرّات‌ اشعه دچار کاتاراک‌ شدند.

انتهای پیام/‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار