آموزش و پرورش نقش بسزایی در تولید امنیت و انضباط اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در مراسم تجلیل از مقام معلم در دبیرستان نواب علیه ساری، گفت: روز معلم روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت می‌کنند.
وی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش با نیروی انتظامی در توسعه نظم و انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: تقویت قانون مداری، مسئولیت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان از مهمترین دستاورد‌های این همکاری‌ها است.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بسزایی در تولید امنیت در جامعه دارد، افزود: معلمان و دانش آموزان ایفا کننده این نقش مهم هستند.
وی با تاکید بر تقویت زمینه‌های این تعاملات و همکاری ها، افزود: از تمامی ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید استفاده کرد.
عسگری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان این که تعامل آموزش و پرورش و نیروی انتظامی منجر به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، گفت: نقش پلیس در آموزش والدین و دانش آموزان اثر بخش است.
وی با بیان این که باید برنامه‌ریزی‌های اصولی و منسجم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان صورت گیرد، افزود: برنامه‌هایی از قبیل همیار پلیس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که بیتشر در حوزه کار پلیس است و با تعامل آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت فضا‌های آموزشی می‌توان به نتایج اثر بخشی دست یافت.
در پایان این مراسم با اهداء شاخه‌های گل از معلمان، مربیان و مسئولان آموزشی این دبیرستان قدردانی شد.
پیش از این مراسم تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی نیز به منظور اجرای طرح‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امضا شد.
انتهای پیام/ک


پلیس همیار دانش آموز، دانش آموز همیار پلیس

برچسب ها: پلیس ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.