قانونی شفاف برای مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی تصویب شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: در کل دنیا سنین خاصی برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد که لازم است نمایندگان مجلس قانونی شفاف برای مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی تصویب کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدتقی شاکرمی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۲۱ آسیب اولویت‌دار وجود دارد که برای چهار آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مسائل اخلاقی هر شش ماه یک‌بار با مقام معظم رهبری جلسه برگزار می‌شود.

وی افزود: منزل، مدرسه و محیط در سرنوشت انسان مؤثر هستند و خانواده رکن رکین و اساسی هر جامعه محسوب می‌شود که جعبه سیاه حرمت‌ها میان خانواده نباید شکسته شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان عنوان کرد: فضای مجازی جزئی از زندگی حقیقی ما شده و در تمام حوزه‌ها نیز نفوذ کرده است؛ در فضای مجازی باید هرکدام یک سرباز در حوزه اجتماعی بوده و در خط مقدم این حوزه حضورداشته باشم، چون امروزه آسیب‌های اجتماعی مرز‌ها را شکسته و یک نفر یا یک اداره در این فضا مقصر نیست و درباره آن از ما که مسئولیت داریم سؤال می‌شود.

وی بیان کرد: در جرائم رایانه‌ای، محیط‌زیست و بحث‌های امنیتی قانون وجود دارد، ولی در فضای مجازی قانون شفاف وتاثیر گذار و اینکه مصادیق مجرمانه مشخص باشد وجود ندارد، جرائمی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد را نمی‌توانیم پیگیری کنیم، چون به آن‌ها دسترسی نداریم.

شاکرمی بابیان اینکه فیلترینگ فضای مجازی تنها راه چاره است تصریح کرد: این اقدام ممکن است بهترین راه نباشد چراکه فضای مجازی در تمام حوزه‌ها نفوذ کرده است، چون این فضا را مدیریت نکردیم؛ دانش فضای مجازی کاربران ما زیاد نیست و هزینه‌های آن را بالا نبرده‌ایم.

وی گفت: فضای تحریک‌های روانی ازجمله تحریک مردم علیه ولایت‌فقیه، ارکان نظام و انقلاب در فضای مجازی زیاد است؛ در کل دنیا سنین خاصی برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم یک قانون شفاف برای مبارزه با آسیب‌های این فضا تصویب کنند.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه کل دنیا علیه کشور ما وارد جنگ اقتصادی شده است که استفاده از کالای ملی یکی از راه‌های تحقق شعار سال است اظهار داشت: روسای بانک‌ها پرونده‌های علیه کشاورزان را از سر میزهایشان بردارند، چون بازداشت آن‌ها ضربه به تولید ملی است؛ از طرفی باید بحران آب را مدیریت کنیم و جلوی کشت غیرمجاز گرفته شود، چون مسائل اجتماعی تبعات زیادی دارد.

انتهای پیام/د

قانون مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی تصویب شود

برچسب ها: خانواده ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار