عملکرد تراکتورسازی در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال

تراکتورسازی با وجود تغییر و تحولات در کادر فنی خود عملکرد مناسبی در لیگ هفدهم نداشت.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال تراکتورسازی نتایج ضعیفی در لیگ هفدهم کسب کرد و با ۸ پیروزی، ۱۰ مساوی، ۱۲ باخت، ۲۸ گل زده، ۳۳ گل خورده، تفاضل گل منفی ۵ و ۳۴ امتیاز این فصل را به پایان رسید.

عملکرد تراکتورسازی در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال

سرخپوشان تبریزی علاوه بر نتایج ضعیف با اتفاقات و مسائل حاشیه‌ای در لیگ هفدهم مواجه شدند که برکناری آجرلو از مدیرعاملی اوج حواشی این تیم بود.

اعضای هیئت مدیره تراکتورسازی بعد از شکست سنگین تیم خود برابر الغرافه قطر و خداحافظی تلخ با لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به برکناری آجرلو گرفتند و عباس الیاسی را به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کردند.

عملکرد تراکتورسازی در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال

باشگاه تراکتورسازی به علت محرومیت نقل و انتقالاتی اجازه جذب بازیکن برای فصل هفدهم را نداشت، بنابراین مسئولان این تیم تبریزی همه تلاش خود را کردند تا قرارداد بازیکنان فعلی را تمدید کنند، اما ستاره‌های این تیم از جمله محمد رضا اخباری، سعید آقایی، ادینهو و خالد شفیعی از سرخپوشان تبریزی جدا شدند تا تراکتورسازی دست و پا بسته پا به زمین مسابقات لیگ برتر بگذارد.

ناکامی گل محمدی در تراکتورسازی

  • امیر قلعه نویی بعد از اینکه متوجه شد که برای فصل هفدهم به علت محرومیت نمی‌تواند تیم تراکتورسازی را تقویت کند عطای کار در این تیم را به لقایش بخشید و از این تیم تبریزی جدا شد و گل محمدی هدایت تراکتورسازان را برعهده گرفت.
  • گل محمدی با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی ریسک بزرگی به جان خرید و ۹ بازیکن تیم‌های پایه را به ترکیب تیم بزرگسال اضافه کرد تا جوانان جای بازیکنان شاخص این تیم را بگیرند، اما آن‌ها نتوانستند اعتماد گل محمدی را جلب کنند و بازیکنان جوانی همچون آزادی فقط به صورت مقطعی درخشیدند و بعد از آن درخشش چندانی نداشت.

عملکرد تراکتورسازی در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال

درگیری کیانی با آغاسی

  • مهدی کیانی و عارف آغاسی در تمرین با یکدیگر درگیر شدند و حتی کار به چاقو کشی کشید. البته این ۲ بازیکن بیان کردند که با هم شوخی کردند و مسئله خاصی نبود. البته کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به این دعوا ورود کرد و این ۲ بازیکن را با محروم کرد. بعد از اینکه خبر درگیری کیانی و آغاسی رسانه‌ای شد این شائبه به وجود آمد که جاسوس در باشگاه تراکتورسازی وجود دارد که خبر‌های باشگاه به بیرون درز می‌کند.
  • زمانی که شکایت‌ها از باشگاه تراکتورسازی به اوج خود رسید و مسئولان تراکتورسازی برای اینکه دوباره با محرومیت و کسر امتیاز مواجه نشوند شروع به پرداخت بدهی‌ها کردند. حتی گفته می‌شود که تراکتورسازان پیراهن‌های خود را به یکی از اپراتور‌های تلفن همراه رهن دادند تا درآمد زایی کنند.
  • پایان محرومیت تراکتورسازی همزمان با شروع نقل و انتقالات نیم فصل دوم بود. همگان تصور می‌کردند که مسئولان تراکتورسازی برای تقویت تیم خود بازیکن باکیفیت جذب می‌کنند، اما آن‌ها به سرعت سهمیه لیگ برتری خود را با به خدمت گرفتن بازیکنان بی کیفیت پُر کردند و سه بازیکن خارجی ناکارآمد گرفتند.
  • یحیی گل محمدی بعد از شکست تیم تراکتورسازی برابر پرسپولیس مصاحبه‌ای علیه آجرلو کرد و از سوی مدیریت تیم با جریمه مواجه شد. اختلافات گل محمدی با آجرلو بعد از این بازی علنی شد. بعد از باخت برابر نفت تهران و مصاحبه تند گل محمدی علیه مدیریت تیم باعث برکناری او شد.
  • با وجود اینکه از مربیانی همانند دنیزلی و گونش برای هدایت تیم تراکتورسازی نام برده می‌شد، اما در نهایت ساغلام مربی اهل ترکیه که ۲ سال بیکار بود و هدایت تیمی را برعهده نداشت به عنوان سرمربی سرخپوشان تبریزی انتخاب شد. کرپیچ و شیمه با نظر مدیر برنامه‌های ساغلام به تراکتورسازی پیوستند و در نهایت نتوانستند کارساز شوند و بدترین خارجی‌های این تیم تبریزی بودند.

عملکرد تراکتورسازی در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال

عملکرد ضعیف ساغلام در تراکتورسازی

  • ساغلام در طول حضورش بر روی نیمکت تراکتورسازی ۳ مساوی، ۲ پیروزی و ۳ باخت کسب کرد و در ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا هدایت سرخپوشان تبریزی را برعهده داشت که این تیم تبریزی با ۴ باخت و ۲ تساوی از گردونه این رقابت‌ها کنار رفت.
  • هواداران تراکتورسازی عامل شکست‌های تیم خود را مدیریت ضعیف آجرلو می‌دانستند و در نهایت آجرلو از سوی اعضای هیئت مدیره کنار گذاشته شد و الیاسی سرپرستی باشگاه را برعهده گرفت.

عملکرد تراکتورسازی در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال

بررسی بازیکنان تراکتورسازی:

  • ژوزه آلمیدا: دروازه بان برزیلی که در نیم فصل دوم به صورت قرضی برای پوشش اشتباهات گروسیان به تراکتورسازی پیوست، اما  نتوانست عملکرد مناسبی در درون دروازه این تیم تبریزی داشته باشد. او بعد از پایان قراردادش به تیم سابق بازگشت.
  • ایران پوریان: دفاع راست تراکتورسازی یکی از معدود بازیکنان خوب این تیم بود. این بازیکن با وجود اینکه در دفاع بازی می‌کرد، اما بیشترین گل‌ها را برای تیم خود به ثمر رساند. اگر از پهلوان فاکتور بگیریم، ایران پوریان بهترین بازیکن سرخپوش بود. خط دفاع تراکتورسازی یکی از ضعیف‌ترین خطوط این تیم بود و مسئولان این تیم بعد از جدایی خالد شفیعی و سعید آقایی نتوانستند بازیکن خوبی جذب کنند. عارف آغاسی بازیکن جوان هم نتوانست انتظارات را برآورده کند.
  • مهدی کیانی: اگر این بازیکن حاشیه‌ها را کنار بگذارد یکی از بهترین‌های تراکتورسازی خواهد بود. با توجه به اینکه تراکتورسازی در خط میانی بازیکن خوب کم داشت، هماهنگی خط میانی بر دوش کیانی بود. در صورت افت کیانی، تراکتورسازی هم در کسب نتیجه ناکام بود.
  • پهلوان: این بازیکن از نیم فصل دوم به تراکتورسازی پیوست. نیمی از گل‌های تراکتورسازی در دور برگشت لیگ برتر را پهلوان به ثمر رساند.
  • مهاجمان تراکتورسازی از جمله حاتمی، آزادی، ابراهیمی و مطهری استاندارد بازی آن‌ها از حد نرمال هم پایین بود. نکته قابل توجه این است که ارسلان مطهری بدون گل زده از تیم پارس جنوبی جم به تراکتورسازی پیوست و در تیم تبریزی هم یک گل نزند تا ناکامی خود را تکمیل کند. بازیکنان سرباز که از ذوب آهن به تراکتورسازی پیوستند تنها خرید‌های خوب این تیم بودند. همچنین کرپیچ و شیمه ۲ بازیکن خارجی تراکتورسازی افتضاح بودند و در نهایت نتوانستند کمک حال سرخپوشان تبریزی در خطوط دفاع و حمله باشند.

گفتنی است باشگاه تراکتورسازی قرار است به بخش خصوصی واگذار شود و باید دید در صورت خصوصی سازی این تیم فصل آینده می‌تواند با کسب نتایج درخشان رضایت هواداران خود را جلب کند یا خیر!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار