نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: مهار ریزگرد‌ها به عنوان مساله‌ای جدی در منطقه سیستان نیازمند ورود مراکز علمی به ویژه دانشگاه زابل و انجام تحلیل‌های کارشناسی است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی کیخا  گفت: در توپوگرافی شمال سیستان و بلوچستان باد و تغییرات اقلیمی سبب شدت طوفان و افزایش تعداد روز‌های گرفتار در باد شده است که با ایجاد شرایط مناسب باید این خسارت‌ها به مردم کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های امروز خاورمیانه، ایران و به ویژه منطقه سیستان کم آبی است به طوری که ارتباط با افغانستان توسط وزارت نیرو و دریافت حق آبه هیرمند این منطقه را از معضل خارج می‌کند.

وی وحدت عملی در میان نخبگان و مردم را عامل مهم و تاثیر گذار در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی از تاخیر در ایجاد زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی شاه گل، تخت عدالت و بش دلبر در شمال سیستان و بلوچستان گلایه کرد و گفت: افزون بر ۹ ماه از تصویب این بازارچه‌ها در منطقه سیستان می‌گذرد و ایجاد زیرساخت‌های آن به کندی پیش می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بدور از هر گونه سلایق سیاسی و فکری برای دفاع از سیستان در شرایط سخت باید کنار هم باشند چرا که تنها صدای نماینده در مجلس کافی نیست.

کیخا از سفر وزیر کشور و کارشناسان سایر وزارتخانه‌ها به سیستان خبر داد و اظهار داشت: این سفر با هدف بررسی مشکلات مردم منطقه از نزدیک انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

مهار ریزگردها در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار