نگاهی به عملکرد گسترش فولاد تبریز در لیگ هفدهم

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز موفق شد در پایان لیگ هفدهم با کسب 37 امتیاز در جایگاه نهم جدول رده بندی قرار بگیرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛گسترش فولاد تبریز در رقابت های لیگ هفدهم پس از پشت سر گذاشتن بحران نتیجه گیری در ابتدای فصل با لوکا بوناچیچ کروات، آرام آرام و از زمان روی کارآمدن فیروز کریمی خود را به میانه های جدول نزدیک کرد و در نهایت با ایستادن در جایگاه نهم مسابقات را به پایان رساند.

آبی و زردپوشان تبریزی در این فصل یک رکورد ویژه خلق کردند و برای نخستین بار در طول تاریخ حضورشان در لیگ برتر در رتبه ای بالاتر از تیم اول دیار آذربایجان شرقی یعنی تراکتورسازی قرار گرفتند.

این باشگاه از لحاظ مدیریت و کادرفنی در لیگ هفدهم با تغییرات زیادی مواجه شد. به شکلی که هوشنگ نصیرزاده و لوکا بوناچیچ به عنوان مدیرعامل و سرمربی گسترش جانشین غلامرضا سمندر و فراز کمالوند شدند. فهرست بازیکنان این تیم هم به کلی دگرگون شد و بازیکنانی مانند سامان نریمان جهان، مسیح زاهدی، میلاد فخرالدینی، عزیز معبودی، احمد زنده روح، اسماعیل فرهادی، احمد زنده روح، میثم جودکی، نیما مختاری، میلاد زنیدپور، مهرداد قنبری، کاخابر کاکاشویلی،ادسون هنریکه، دراگان زارکوویچ و آندرانیک تیموریان به این تیم آمدند.

تیم فوتبال گسترش لیگ هفدهم را با شکست سنگین خانگی چهار بر یک برابر پارس جنوبی جم آغاز کرد و نتیجه نخستین بازی خارج از خانه هم شکست سه بر صفر برابر ذوب آهن بود. نخستین پیروزی فصل گسترش در بازی خانگی مقابل سپیدرود و با نتیجه یک بر صفر رقم خورد اما در ادامه شکست برابر فولاد، پرسپولیس، تراکتورسازی، تساوی مقابل نفت تهران و تنها یک پیروزی برابر مشکی پوشان منجر به اخراج سرمربی کروات از این تیم و انتخاب فیروز کریمی شد.

شکست برابر تیم فوتبال پیکان آغاز کار کریمی در بازگشت به گسترش بود اما در ادامه آقای خاص چهار پیروزی برابر صنعت نفت، استقلال خوزستان، سایپا، پدیده، یک تساوی مقابل سپاهان و یک شکست دیگر از استقلال تهران کسب کرد تا گسترش با ۶ برد،۲ مساوی، ۷ باخت،۱۳ گل زده،۱۹ گل خورده، تفاضل گل منفی ۶ و ۲۰ امتیاز در جایگاه هشتم نیم فصل نخست قرار بگیرد.

شاگردان آقای خاص فوتبال ایران نیم فصل دوم لیگ را برخلاف دور رفت با کسب یک پیروزی شیرین در خانه پارس جنوبی جم آغاز کردند اما شکست برابر ذوب آهن و دبل شدن برابر شاگردان امیر قلعه نویی آنها را از کورس تیم هایی که مدعی کسب سهمیه آسیا بودند به شکل قابل توجهی عقب انداخت. این امر با وجود پیروزی مقابل سپیدرود به دلیل سه تساوی متوالی یک بر یک برابر فولاد، پرسپولیس، نفت تهران و تساوی بدون گل برابر مشکی پوشان و سه شکست متوالی در بازی با تراکتورسازی، پیکان و سپاهان جلوه بیشتری یافت تا گسترش تلاش هایش را در پنج هفته پایانی لیگ تنها برای قرار گرفتن در نیمه بالایی جدول به کار گیرد.

البته در دیدارهای یک ششم پایانی فصل این تیم خصوصی تنها یک پیروزی مقابل استقلال خوزستان کسب کرد و با توجه به چهار تساوی برابر صنعت نفت آبادان، استقلال تهران، سایپا و پدیده در نهایت با آمار ۳۰ بازی، ۹ برد، ۱۰ مساوی، ۱۱ باخت، ۲۴ گل زده، ۳۲ گل خورده، تفاضل گل منفی هشت و ۳۷ امتیاز در نهایت نتوانست جایی بین هشت تیم اول جدول داشته باشد.

گسترشی ها در لیگ هفدهم ۴۰کارت زرد و ۲ کارت قرمز دریافت کردند تا جوانمرد ترین تیم لقب بگیرند.

رضا خالقی فر با به ثمر رساندن هشت گل برترین گلزن و بازیکن این تیم بود.

تیم فوتبال گسترش در جدول نیم فصل دوم هشتم شد.

این تیم با کسب ۱۶ امتیاز بازی های خانگی و ۲۱ امتیاز در دیدارهای خارج از خانه به ترتیب در رتبه پانزدهم و ششم جای گرفت.

انتهای پیام/

نگاهی به عملکرد گسترش فولاد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار