سرمای بهاری ۳۰۰ میلیارد ریال به باغ‌های اشنویه خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به وقوع سرمای دیررس بهاری در مورخه ۲۸ فروردین ماه سال جاری گفت: بر اثر این سرمازدگی ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغ‌های این شهرستان وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سید انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی اشنویه اظهار کرد: بیشترین خسارت سرمازدگی به درختان گردو و زردآلو بوده که ۱۰۰ درصد محصولات این درختان از بین رفته است.

وی با بیان اینکه باغ‌های اشنویه، دمای سه درجه زیر صفر را در بهار امسال تجربه کرد، افزود: در این شهرستان گل‌های درختان شلیل، هلو و الو در حدود ۵۰ درصد و سیب درختی به میزان ۳۰ درصد دچار سرمازدگی و خسارت شده است.

وی در خصوص تسهیلات اعطایی در قالب جبران خسارت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از وقوع سیل در فروردین ماه ۹۶، بیان کرد: بعد از تشکیل کمیته ارزیابی خسارت و بررسی‌های صورت گرفته و تشکیل پرونده برای بیش از ۸۰۰ نفر، تا کنون در حدود ۳۳۰ نفر از کشاورزان خسارت دیده در مجموع حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری با بازپرداخت زمانی ۱۰ ساله دریافت کرده اند.

حسینی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی ضامن تولید پایدار کشاورزی است، اضافه کرد: کشاورزانی که قبلا اقدام به انجام بیمه باغات خود نموده اند می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی نسبت به طی مراحل تشکیل پرونده جهت دریافت غرامت خسارت وارده اقدام کنند.

انتهای پیام/ن.م

سرمازدگی محصولات کشاورزی در اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.