نیمه نهایی لیگ اروپا

دژ مستحکم مادرید زیر آتش توپچی ها /صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب از ساعت 23 و 35 دقیقه برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب از ساعت 23 و 35 دقیقه برگزار می شود که تیم اتلتیکو مادرید میزبان آرسنال خواهد بود و سالزبورگ از مارسی پذیرایی می کند.

توپخانه آرسنال آماده تخریب دژ مستحکم مادرید/صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

اتلتیکو مادرید - آرسنال (1 - 1)

شاگردان سیمئونه که در مسابقه رفت نتیجه  خوبی در لندن مقابل توپچی ها گرفتند امشب در ورزشگاه متروپولیتانوی شهر مادرید میزبان این تیم خواهد بود. در دیدار رفت اتلتیکو مادرید با اخراج ورسالیکو،  80 دقیقه را 10 نفره بازی کرد و سیمئونه نیز نیز از کنار زمین اخراج شد. آرسنال با حملات زیاد فقط یک بار توانست از خط دفاع قدرتمند روخلی بلانکوس عبور کند و توسط لاکازت به گل رسید اما گریزمان بازی را به تساوی کشاند تا شاگردان ونگر نتیجه بدی در خانه گرفته باشند.

توپخانه آرسنال آماده تخریب دژ مستحکم مادرید/صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

آرسنالی که در خانه خود فقط یک گل توانستند به حریف 10 نفره خود بزنند ، امشب کاری بسیار سخت برای باز کردن مدافعان سرسخت اتلتیکو دارند زیرا تیم سیمئونه بهترین خط دفاع را در بین پنج لیگ معتبر دنیا دارد و فقط 18 گل در 35 مسابقه ای که در این فصل برگزار کردند ، خوردند.  با وجود دیگو کاستا و گریزمان در خط حمله تیم مادریدی، مدافعان آرسنال که برخلاف حریف خیلی سرسخت نیستند نیز کاری دشوار در متروپولیتانو دارند.

اتلتیکو مادرید که جام حذفی اسپانیا را از دست داده و در رقابت های لالیگا نیز با وجود عملکردی خوب، در نهایت فقط می تواند پشت سر بارسلونا نایب قهرمان شود. به همین دلیل آنها نیز با تمام توان به دنبال حداقل یک جام در رقابتهای این فصل هستند . 

در طرف مقابل ، قهرمانی در لیگ اروپا آخرین شانس برای آرسن ونگر است که با یک جام و خاطره ای خوش ، دوران 22 ساله خود را در تیم آرسنال به پایان برساند. قهرمانی در این رقابتها همچنین آخرین شانس آرسنال است که بتواند در مسابقات لیگ قهرمانان اروپای سال آینده حاضر باشد زیرا این تیم در رتبه ششم جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارد و 14 امتیاز با تیم رتبه چهارم که آخرین سهمیه انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا را دریافت می کند فاصله دارد و فقط سه مسابقه از فصل باقی مانده است.

توپخانه آرسنال آماده تخریب دژ مستحکم مادرید/صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

دیدار رفت دو تیم نخستین مسابقه رسمی این دو تیم در طول تاریخشان بود که با مساوی به پایان رسید.

میزبان در این بازی خوانفران را به دلیل مصدومیت و ورسالیکو را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت. میهمان نیز به جز کازورلا، غایب دیگری نخواهد داشت.

ین هشتمین حضور توپچی ها در نیمه نهایی مسابقات اروپایی است. در هفت نیمه نهایی قبلی، شاگردان ونگر شش بار موفق به صعود از این مرحله شدند و تنها منچستریونایتد در فصل 2008/09 بود که توانست آرسنال را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست بدهد.

این سومین نیمه نهایی اتلتیکو مادرید در لیگ اروپاست. این تیم در هر 2 مورد قبلی با شکست لیورپول و والنسیا در فصول 2009/10 و 2010/11 راهی فینال این تورنمنت شده بود.

آرسنال در شش سفر قبلی‌اش به اسپانیا بردی کسب نکرده است. 2 مساوی و 4 شکست. آخرین برد آنها در این کشور به برد 1-0 مقابل رئال مادرید در سال 2006 برمی‌گردد.

آرسنال در هر دو بار قبلی که بازی رفت نیمه نهایی یک تورنمنت اروپایی را با تساوی به پایان برده، موفق به صعود به فینال شده است. فصول 1979/80 و 1993/94.

هر بار که یک تیم در دور رفت مرحله نیمه نهایی یک تورنمنت اروپایی موفق به کسب تساوی با گل در خانه حریف شده، نهایتا به فینال هم صعود کرده است.

اتلتیکو مادرید در 17 بازی اخیر خانگی‌اش در اروپا تنها یک بار شکست خورده و آن باخت هم مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپای همین فصل بوده است. 13 برد و 3 تساوی حاصل کار آنها در مادرید بوده است.

آرسنال به دنبال راهیابی به ششمین فینالش در تورنمنت‌های معتبر اروپایی است. سومین فینال زیر نظر ونگر. با هدایت آرسن، آرسنال به فینال یوفا کاپ سال 2000 و فینال لیگ قهرمانان اروپای 2006 رسیده که البته در هر دو فینال شکست خورد.

اتلتیکو مادرید به دنبال رسیدن به سومین فینالش در لیگ اروپاست تا در کنار سویا از این لحاظ رکورددار باشد.

آنتوان گریزمان در 5 تقابل قبلی اروپایی‌اش مقابل نمایندگان انگلیسی 3 گل به ثمر رسانده است.

الکساندر لاکازت در 13 بازی اخیرش در لیگ اروپا به صورت مستقیم روی 13 گل تاثیرگذار بوده است. 11 گل و 2 پاس گل.

ترکیب احتمالی دو تیم:

توپخانه آرسنال آماده تخریب دژ مستحکم مادرید/صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

سالزبورگ - مارسی (0 - 2)

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا بین تیم های سالزبورگ اتریش و مارسی فرانسه برگزار می شود.دیدار رفت در فرانسه با پیروزی دو بر صفر میزبان به پایان رسید تا کار سالزبورگ غول کشی با حذف تیم بزرگی چون دورتموند و لاتزیو به این مرحله رسیده است برای بازگشت بسیار دشوار باشد. البته تیم سالزبورگ در خانه تیم دیگری است و این موضوع را به خصوص در بازی مقابل لاتزیو همه متوجه شدند. در آن مسابقه آنها ابتدا در بازی رفت در رم چهار بر دو باختند اما در خانه خود چهار بر یک پیروز شدند و به نیمه نهایی رسیدند.

توپخانه آرسنال آماده تخریب دژ مستحکم مادرید/صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

شاگردان گارسیا که در مرحله گروهی نیز با سالزبورگ در یک گروه بودند، در اتریش از این تیم شکست خوردند و قطعا دلخوش به دو گلی که در بازی رفت زدند نخواهند بود. امید اصلی مارسی به دیمیتری پایت است که این روزها در اوج قرار دارد و در بازی رفت نیز درخشید و بهترین بازیکن دور رفت مرحله لیگ اروپا شد.

هیچ کدام از پنج تیم قبلی که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با دو گل یا بیشتر شکست خوردند ، نتوانستند به فینال برسند.

مارسی در 5 بازی از 7 بازی قبلی خود در لیگ اروپا، هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم پیروز از زمین بیرون آمده است.

سالزبورگ در 3 بازی قبلی خود برابر مارسی، کمتر از 2.5 گل دریافت کرده است.

سالزبورگ در این فصل از رقابت های لیگ اروپا، در خانه شکست نخورده است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

توپخانه آرسنال آماده تخریب دژ مستحکم مادرید/صعود مارسی یا کامبک دوباره سالزبورگ

انتهای پیام/

پیش بازی نیمه نهایی لیگ اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار