افزایش شمار تلفات انفجار‌های نیجریه به ۸۶ تن

تلفات دو حمله تروریستی در نیجریه به ۸۶ تن رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارکنان قبرستان شهر موبی، واقع در شمال شرق نیجریه که روز سه شنبه صحنه دو حمله بود، روز چهارشنبه تایید کردند 86 نفر را که در این حملات کشته شدند، به خاک سپرده اند که این ارقام با ارقامی که مقامات اعلام کرده اند بسیار اختلاف دارد.

یکی از کارکنان قبرستان موبی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد در مجموع 86 نفر دیروز و امروز دفن شده اند. این منبع افزود از ساعت 14 و 30 دقیقه ما هیچ جسد دیگری دریافت نکرده ایم و امیدواریم دیگر تلفاتی وجود نداشته باشد.

یکی از همکاران این منبع نیز با تایید همین آمار اعلام کرد، «76 جسد تا ساعت 21» روز سه شنبه دفن شده بودند و «10 جسد نیز صبح روز چهارشنبه دفن شدند که ظاهرا زخمی های این حملات بودند که بر اثر شدت جراحات در طول شب جان باخته بودند (...) من از شنیدن آماری که مقامات اعلام کردند، غافلگیر شده بودم.

امام گارکی، سخنگوی محلی آژانس ملی فوریت های کنگو نیز با تایید این حملات که به گروه تروریستی بوکوحرام نسبت داده شده است، به 30 کشته و اشخاصی که به شدت زخمی شده بودند، اشاره کرد که به شهر یولا، مرکز ایالت آداماوا انتقال داده شده اند.

احمد ساجو، وزیر اطلاع رسانی محلی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف آمارهای رسمی و اظهارات شاهدان عینی گفت، ممکن است نزدیکان قربانیان اجساد را بدون انتقال به بیمارستان به طور مستقیم برای خاکسپاری برده باشند و از آنجایی که شمارش اجساد در بیمارستان انجام می شود، این اختلاف از آنجا ناشی شده باشد.

انتهای پیام/

تلفات حملات انتحاری بوکوحرام در نیجریه افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار