کاهش دبی رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی در لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه به کاهش دبی رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی لرستان لازم است که در بخش کشاورزی صرفه جویی شود تا از فرونشست سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به تغییر اقلیم در جهان و کشور ایران اشاره کرد و گفت: در چند دهه گذشته این تغییر اقلیم شدیدتر شده است.

وی افزود: در پنج دهه اخیر به طور متوسط در کشور ۱۱ میلیمتر کاهش بارندگی داشتیم به طوری که به ازای هر دهه حدود ۰.۴ درجه سانتیگراد افزایش دما داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به کاهش بارندگی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بارندگی‌های اواخر زمستان سال ۹۶ و بهار امسال بخشی از این کمبود بارش‌ها جبران شد، اما به هیچ وجه خشکسالی پاییز را برطرف نشده است بنابراین اگر اقدامات مناسبی در جهت مدیریت مصرف منابع انجام نشود با توجه به کم بارشی‌ها، رشد جمعیت، استفاده بی‌رویه از منابع آب و تغییرات اقلیم و افزایش دما در سال‌های آینده وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با خشکسالی، سندی راهبردی تهیه شده که در آن راهکار‌های علمی برای کاهش آثار مخرب تنش آبی بیان شده است.

آریایی با بیان اینکه دبی رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی استان کاهش پیدا کرده است عنوان کرد: لازم است که در بخش کشاورزی صرفه جویی شود تا از فرونشست سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/د

دبی رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی لرستان کاهش یافت

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار