حضور بیش از ۲ هزار مبلغ ماه مبارک رمضان در مازندران

۲ هزار و ۱۰۰ مبلغ بومی و غیربومی ماه مبارک رمضان در مساجد مازندران فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نورعلی حسن پور مسئول اعزام مبلغان سازمان تبلیغات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ مبلغ بومی و غیربومی ماه مبارک رمضان در استان فعالیت می‌کنند، گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از مبغان روحانیون بومی و ۶۰۰ نفر نیز از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستند.

وی سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله در ماه مبارک رمضان مبلغان بومی و غیر بومی از قم و مشهد را به منظور تبلیغ به مناطق مختلف استان به ویژه روستا‌ها اعزام می‌کنند، افزود: ۳۰۰ نفر از مبلغان روحانیونی هستند که بدون ابلاغ از حوزه علمیه مشهد و اوقاف اسلامی به استان اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام حسن پور با بیان اینکه برنامه جزء خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در مساجد مازندران برگزار می‌شود، گفت: برگزاری محافل تفسیر قرآن و تبیین مسائل روز مانند شهدای مدافع حرم، آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، قاچاق کالا و ارز، ناهنجاری‌های اجتماعی و شعار سال ازدیگر فعالیت‌های مبلغان اعزامی به شمار می‌رود.

وی خواستار فعال شدن تشکل‌های دینی در مساجد به ویژه در شب‌های قدر شد و گفت: دسته روی روز شهادت حضرت امیرمؤمنان و حضور در روز قدس از برنامه‌های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه رمضان است.

مسئول اعزام مبلغان سازمان تبلیغات مازندران با بیان اینکه ۶ گروه جهادی از روحانیون اعزامی از قم پارسال در طرح دریا حضور داشتند، افزود: این روحانیون در سواحل شهر‌های محمودآباد، فریدونکنار، چالوس و نوشهر فعالیت می‌کردند.
مازندران ۳ هزار و ۸۶۹ مسجد دارد.

انتهای پیام/ر

فعالیت مبلغان بومی و غیربومی در مساجد مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار