صالحی در اراک خبرداد؛

افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور

رییس سازمان شیلات کشور در سفر اراک از افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور خبرداد.

افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور صالحی رییس سازمان شیلات کشور ومعاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دومین جشنواره آبزیان استان مرکزی که با حضور بیش از ۲ هزار نفر از مردم شهر اراک برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: مصرف سرانه آبزیان در کشور نسبت به سال ۹۵ نیم کیلو افزایش داشته است.

صالحی افزود: در سال ۹۶ تولیدات شیلات کشور یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن بود که ۴۸۰ هزار تن آن از پرورش ماهی و آبزی پروری بوده و بقیه آن از دریا‌ها و اقیانوس صید شده است.

رییس سازمان شیلات کشور با اشاره به صادرات شیلات از کشور اضافه کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۲۳ هزار تن به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برنامه مادر صادرات رسیدن به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال پایانی برنامه ششم توسعه است.

وی توسعه بهره وری آب در ماهی قزل آلا و کپور در آب‌های داخلی با توجه به کم آبی، ازدیگر برنامه‌های امسال و سال‌های آینده سازمان شیلات عنوان کرد.

استان مرکزی پیشرو در تولید انواع آبزیان

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه این جشنواره در راستای افزایش و ترویج مصرف ماهیان و آبزیان برگزار می‌شود گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در تولید انواع آبزیان است.

آنجفی افزود: با توجه به فاصله‌ای که سرانه مصرف آبزیان در ایران با سرانه جهانی وجود دارد لازم است برای سلامت جسمی افراد جامعه در چنین جشنواره‌ای تبلیغ مصرف ماهی شود.

وی اضافه کرد: مصرف سرانه استان مرکزی از مصرف سرانه جهانی است.

اکبری مدیر شیلات استان مرکزی هم گفت: سرانه مصرف آبزیان استان مرکزی ۹ کیلوگرم است که تلاش بر این است که تا پایان برنامه ششم به ۱۲ کیلوگرم برسد.

اکبری افزود: تولید آبزیان پرورشی در استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ به میزان ۴۶ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.