کشف لاشه دو کشتی متعلق به قرن نوزدهم در اعماق اقیانوس منجمد جنوبی

در جستجو برای پیدا کردن هواپیمای مفقود شده مالزیایی، لاشه دو کشتی متعلق به قرن نوزدهم در اعماق اقیانوس منجمد جنوبی کشف شد.

کشف لاشه دو کشتی متعلق به قرن نوزدهم در اعماق اقیانوس منجمد جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جستجو برای پیدا کردن هواپیمای مفقود شده مالزیایی، لاشه دو کشتی متعلق به قرن نوزدهم در اعماق اقیانوس منجمد جنوبی کشف شد.

کاوشگران در تلاش برای یافتن هواپیمای پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی در اعماق اقیانوس منجمد جنوبی بودند که با لاشه دو فروند کشتی غرق شده مواجه شدند. این دو کشتی در قرن نوزدهم غرق شده اند. این دو کشتی هر دو تجاری و حامل زغال سنگ بودند و هر کدام تا 30 خدمه داشتند.

راس اندرسون، مسئول مراقبت از مرکز موزه علوم باستان شناسی دریایی استرالیا در این باره گفت هر دو کشتی در واقع به کشتی های تجاری قرن نوزدهم تعلق دارند که یکی از آنها از چوب و دیگری از آهن ساخته شده بود و هردو کشتی حامل زغال سنگ بودند. از آنجا که گاهی اوقات ملوان ها با همسران و کودکانشان مسافرت می کنند، این کشتی های باری احتمالا بین 15 تا 30 خدمه داشتند. ممکن است هر دو کشتی مسافران بیشتری نیز حمل کرده باشند.

کشتی چوبی غرق شده احتمالا یا کشتی دبلیو گوردون است که در حین سفر از گلاسکو اسکاتلند به آدلاید در سال 1876 ناپدید شد یا کشتی مگدالا است که در حال عزیمت از پنارث در ولز به سمت ترنیت در اندونزی بود.

اندرسون گفت کشتی آهنی نیز احتمال دارد بارکوئس کورینگا (1894)، دریاچه انتاریو (1897) یا به احتمال قوی وست ریج (1883) باشد.

هواپیمای پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی در مارس سال 2014 با 239 سرنشین که بیشتر آنها از چین بودند و در حال پرواز از کوالالامپور به پکن بود، از صحنه رادار محو شد. در طول بزرگترین جستجوی دریایی در تاریخ جهان، هیچ نشانه ای از این هواپیما پیدا نشد. عملیات جستجو در ژانویه سال گذشته متوقف شد و ژانویه امسال دوباره از سرگرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار