فعالیت ۱۶۵ مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار کودک در سطح استان زنجان از خدمات مهد‌های کودک شهری و روستایی بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی سلمان حسینی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان  گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه، افزایش و گسترش مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها است که کودکان بیشتری بتوانند در چترحمایتی آن‌ها قرار گیرند.
وی با اشاره به افزایش کیفیت ارائه خدمات در مهد‌های کودک براساس رتبه بندی خدمات اظهار نمود: سال گذشته شهریه مهد‌های کودک ۱۰ درصد افزایش یافت که این میزان نسبت به درجه بندی مهد‌های یک، دو و سه ستاره متغیر می‌باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه مربیان و متولیان مهد‌های کودک وظیفه خطیری در تربیت کودکان دارند افزود: در حال حاضر ۴۹۵ مربی در مهد‌های کودک خصوصی استان مشغول به کار و فعالیت هستند.
حسینی با اشاره به فعالیت ۱۶۵ مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان گفت: بر این اساس در حال حاضر ۹ مهد سه ستاره، ۷ مهد دو ستاره و ۲۳ مهد یک ستاره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان مهد‌های کودک روستایی را در ارتقاء شاخص بهداشت و آموزش کودکان مناطق محروم روستایی حائز اهمیت دانست و تصریح نمود: در حال حاضر ۶۷ مهدکودک روستایی در سطح استان زنجان و در مناطق روستایی فعال هستند و توزیع یک وعده غذای گرم رایگان به کودکان مناطق روستایی صورت می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی صدور مجوز برای تأسیس مهدکودک در سطح استان زنجان به شمار می‌آید یادآور شد:تمامی مهد‌های کودک خصوصی ملزم به نصب شهریه و توضیحات آن در معرض دید والدین و مراجعه کنندگان هستند و در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌گردد.
وی نقش مهد‌های کودک در تربیت کودکان را مهم و اساسی عنوان نمود و خاطر نشان کرد: برای رشد و تربیت صحیح کودکان باید محیطی امن و عاری از هرگونه انحراف فراهم نمود.
وی تاکید نمود: در مهد‌های کودک آموزش، هنجار‌ها و ارزش‌ها به فرزندان دخالت داشته و با افزایش سن کودک بر نقش این مهم در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می‌شود.
 
انتهای پیام/ن

مهد های کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.