بهتاش فریبا: استقلال شایستگی قهرمانی در جام حذفی را داشت/ جباروف بهترین بازیکن لیگ هفدهم بود

مدیر فنی سابق تیم استقلال گفت: استقلال بازی حساب شده و منطقی را مقابل تیم خونه به خونه بابل ارائه کرد و شایستگی قهرمانی در جام حذفی را داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهتاش فریبا که در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان در تیم استقلال به عنوان مدیرفنی روی نیمکت حضور داشت، از قهرمانی استقلال در جام حذفی و تمدید قرارداد شفر خوشحال است و آینده روشنی را برای آبی پوشان پایتخت پیش بینی می کند. به بهانه پایان رقابت های لیگ و جام حذفی به سراغ این پیشکسوت استقلال رفتیم و نظرات او را درباره فصلی که گذشت جویا شدیم.

کیفیت لیگ مناسب بود

کیفیت لیگ هفدهم در مجموع نسبت به سال های گذشته بهتر بود، با وجود اینکه تیم پرسپولیس در نیم فصل اول تقریبا خودش را از سایر تیم ها جدا کرد اما رقابت بر سر نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیا تا هفته پایانی ادامه داشت. در پایین جدول نیز تیم ها تمام تلاش خود را کردند تا به لیگ یک سقوط نکنند و تیم های سپیدرود رشت، استقلال خوزستان، نفت تهران و مشکی پوشان رقابت تنگاتنگی برای ماندن در لیگ برتر داشتند که در نهایت نفت و مشکی پوشان به دسته پایین تر سقوط کردند.

از نظر تعداد تماشاگر نیز شریط خوبی داشتیم و هواداران تیم های لیگ برتری استقبال خوبی از بازی تیم های محبوبشان داشتند. استفاده از بازیکنان رده سنی زیر 23 سال در این دوره بیشتر شده بود، اتفاقی که قطعا اثرات مثبت آن را بزودی در فوتبال ملی و باشگاهی خواهیم دید. برنامه ریزی سازمان لیگ هم نسبت به قبل بهتر بود و تنها ایرادی که وجود داشت تعطیل کردن بیش از اندازه لیگ به دلیل بازی های تیم ملی بود، این مسئله به ضرر چند تیم تمام شد.

استقلال شایستگی قهرمانی در جام حذفی را داشت

استقلال در بازی برابر خونه به خونه بسیار حساب شده و منطقی بازی کرد و حتی می توانست گل های بیشتری نیز به ثمر برساند. پیش از شروع بازی هم گفته بودم که جام در جیب آبی پوشان است و همه دیدند که استقلال شایستگی قهرمانی در جام حذفی را داشت. از هواداران پرشور استقلال که در ورزشگاه اروندان خرمشهر حضور پیدا کردند و تیم محبوبشان را تشویق کردند نیز تشکر می کنم.

تاثیر شفر در استقلال انکارناپذیر است

تیم استقلال در زمان مربیگری علیرضا منصوریان خوب بسته شد اما 5 یا 6 بازیکن کلیدی تیم دچار مصدومیت شده بودند و بازیکنان جایگزین نیز انتظارات را برآورده نکردند، وقتی که شفر به استقلال آمد بازیکنان مصدوم به تیم اضافه شدند و او نیز توانست از نظر بدنی بازیکنان را به شرایط ایده آل نزدیک کند. تاثیر شفر در استقلال انکارناپذیر است اما منصوریان هم توانست در لیگ شانزدهم تیم را نایب قهرمان کند.

پیش از آغاز فصل، برخی می گفتند چرا بازیکن جوانی مثل آرمین سهرابیان را جذب کردید در حالی که دیدیم که سهرابیان در ترکیب استقلال عملکرد قابل قبولی داشت یا می گفتند سرور جباروف بازیکن پا به سن گذاشته ای است که به درد استقلال نمی خورد اما عملکرد فوق العاده او باعث شد که همه او را تحسین کنند و به نظر من جباروف بهترین بازیکن لیگ برتر بود.

تمدید قرارداد شفر کار درستی بود

در حال حاضر سیاست باشگاه استقلال استفاده از مربی خارجی است بنابراین با توجه به شناخت شفر از بازیکنان و رضایت هواداران از عملکرد استقلال قطعا تمدید قرارداد او کار درستی بود. به هر حال شفر توانست تیمی که در انتهای جدول حضور داشت را متحول کند و طبیعی است که رقم قراردادش نسبت به فصل قبل بالاتر رفته باشد.

یک مدافع و یک مهاجم باید جذب شوند

با توجه به مصدومیت پادوانی و اینکه وضعیت آمادگی مجید حسینی هم مشخص نیست برای فصل آینده استقلال حتما به جذب یک مدافع وسط نیاز دارد. همچنین در خط حمله نیز وقتی تیام در ترکیب حضور ندارد خلا یک مهاجم گلزن احساس می شود.

اگر نورافکن از اروپا پیشنهاد دارد اجازه بدهند برود

اگر امید نورافکن واقعا از تیم های اروپایی پیشنهاد دارد مسئولان باشگاه استقلال باید شرایط را برای انتقال این بازیکن فراهم کنند. نورافکن بازیکن حرفه ای و آینده داری است که زحمات زیادی برای استقلال کشیده است. حضور او در تیم های اروپایی علاوه بر درآمدزایی برای استقلال، برای تیم ملی نیز خوب است.

ای کاش  استقلال و ذوب آهن در آسیا با هم مواجه نمی شدند

ای کاش تیم های استقلال و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با حریفان دیگری روبرو می شدند و رو در روی یکدیگر قرار نمی گرفتند چون یک نماینده کشورمان به ناچار در این مرحله حذف خواهد شد. هر دو تیم شایستگی رسیدن به مرحله بعد را دارند و از مربیان با تجربه ای نیز بهره می برند. این بازی تقابل آسیایی تیم های دوم و سوم لیگ است و همه کارشناسان و هواداران فوتبال انتظار دارند بازی باکیفیت و زیبایی را ببینند.

تراکتورسازی و سپاهان ناکامان بزرگ لیگ

تیم تراکتورسازی تبریز به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات نتوانست بازیکنان جدید جذب کند و بدشانسی نیز به این تیم ضربه زد. با وجود اینکه ساغلام از نظر فنی تاثیر مثبتی بر این تیم داشت بد شانسی و بی دقتی برخی از بازیکنان باعث شد تا تراکتورسازی فصل را با نتایج نا امیدکننده به پایان برساند اما باید به ساغلام فرصت داده شود تا فصل آینده با تیم مورد نظرش لیگ را آغاز کند. تیم سپاهان اصفهان نیز به یک باره دست به جوانگرایی زد و نبود بازیکنان باتجربه باعث افت این تیم شد.

کرانچار می تواند به تیم ملی امید کمک کند

زلاتکو کرانچار اخیرا در مدت حضورش در تیم سپاهان نتوانست نتایج خوبی بگیرد اما با توجه به اینکه این مربی کروات به فوتبال ما اشراف کامل دارد می تواند به تیم ملی امید کمک می کند. البته برای موفقیت تیم ملی باید برنامه ریزی لازم برای برگزاری اردوهای منظم و بازی های تدارکاتی مناسب نیز صورت گیرد.

استقلالی ها در لیگ یک کولاک کردند

استقلالی ها امسال در لیگ دسته اول کولاک کردند. محمود فکری و جواد نکونام  موفق شدند تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران را راهی لیگ برتر کنند و علی لطیفی و علی سامره در تیم های اکسین البرز و مس رفسنجان نتایج خوبی کسب کردند. صعود تیم های پرطرفدار نفت و نساجی به طور حتم به سود فوتبال ایران است اما باید  ورزشگاه ها، هتل ها و امکانات مناسب نیز برای این دو تیم ریشه دار فراهم شود.

با فساد در فوتبال برخورد نمی شود

تاکنون حرف و حدیث های زیادی در مورد فساد و تبانی در فوتبال ایران شنیده ایم، خریدن بازیکن و مربی حریف و پیشنهاد رشوه به داوران تنها گوشه ای از این فساد است و میزان فساد و تبانی و زد و بند به طرز عجیبی زیاد است. مسئولان مربوطه از جمله کمیته اخلاق تا به حال هیچ اقدام موثری در جهت مبارزه با فساد در فوتبال نکرده اند و تنها به حرف زدن بسنده کرده اند. باید با اعمال محرومیت های سنگین برای افراد متخلف، به مرور زمان فساد و زد و بند و تبانی را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات فریبا در مورد قهرمانی استقلال در جام حذفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار