اعتصابات در فرانسه وارد ماه دوم شد

اعتصابات فلج کننده در فرانسه به ویژه در بخش حمل و نقل وارد ماه دوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتصابات فلج کننده در اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه به ویژه در بخش حمل و نقل وارد ماه دوم شد.

اعتصاب کارکنان و لوکوموتیورانان شرکت راه آهن فرانسه (اس. ان. س. اف) وارد دومین ماه و سیزدهمین روز غیرمتوالی شد که در اثر آن از بامداد امروز پنجشنبه میلیون‌ها مسافر داخلی و برون مرزی فرانسه و توریست‌ها در ایستگاه‌های قطار سرگردانند.

بر اساس برنامه ریزی سندیکای راه آهن امروز نیمی از قطار‌ها از مدار خارج شده و کارکنان دست از کار کشیده اند. کارکنان راه آهن جلوگیری از اصلاحات و ریاضت اقتصادی به نفع بخش سرمایه داری را خواستارند که «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه آن را کلید زده است. اعتصاب کارکنان و خلبانان شرکت هواپیمایی فرانسه (ایرفرانس) نیز وارد ماه دوم و چهاردهمین روز غیرمتوالی شد که بر اساس آن حدود ۱۵ درصد پرواز‌ها لغو شده است.

هنوز آمار رسمی از خسارات این اعتصاب‌ها منتشر نشده، اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند خسارات اعتصابات در خطوط ریلی و هوایی تاکنون به مرز ۶۰۰ میلیون یورو رسیده و از طرفی حداقل حدود یک و نیم میلیارد یورو هم بخش توریست تاکنون خسارت دیده است. دانشگاه‌های فرانسه نیز هنوز به وضعیت عادی درنیامده است و اعتصابات دانشجویی در اعتراض به تغییرات آموزشی در برخی مراکز ادامه دارد.

انتهای پیام/

تداوم اعتراضات در فرانسه

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار