بدون غواصی کردن به رموز اعماق اقیانوس پی ببرید+تصاویر

افرادی که می‌خواهند به بررسی عمق آب بدون شنا یا غواصی بپردازند، می‌توانند از پهپادی برای تصویربرداری از عمق آب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این پهپاد به نام نِمو (Nemo) می‌تواند تا ۱۰۰ متر دراعماق آب شیرجه بزند و به عمق آب نفود کند.


این پهپاد منحصربه فرد به وسیله شرکت استارت آپی تازه تاسیس چینی به نام (Kickstarter) ساخته شده است و می‌تواند به وسیله هدایت کننده‌های مبتدی یا حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد و مانند یک هواپیمای بدون سرنشین به ماجراجویی این بار در اعماق آب بپردازد.

ازجمله ویژگی‌های فنی این پهپاد غواص می‌توان حرکت با سرعت بالای ۳.۹ گره دریایی (با استفاده از کابل برق اتصالی که از ساحل آن را به همراه دارد)، ماژول اینترنت بدون سیم (Wifi) برای ارتباط با نرم افزار هدایت گر (سیستم عامل‌های اندروید یا‌ای او اس) و توانایی عکس برداری ۱۶ مگا پیکسلی و ضبط فایل‌های تصویری (۴K / ۳۰fps) را نام برد.


کاربر می‌تواند به سادگی با نصب برنامه برروی گوشی تلفن همراه خود به هدایت و کنترل پهپاد و نیز مشاهده تصاویر اعماق دریا بپردازد.

این پهپاد برای عکس برداری در زیر آب از دو رشته موازی که درهریک ۴ لامپ ال‌ای دی (LED) قرار دارد بهره می‌برد که نور زیادی تولید می‌کنند.

کارشناسان سازنده آن اعتقاد دارند به دلیل دارا بودن چهارموتور (دو موتور حرکت‌کننده به حالت عمودی و دوموتور افقی) می‌تواند تصاویر بسیار واضحی دراختیار کاربر قراردهد.

میزان عمر باتری (48 وات بر ساعت بر 12 ولت) این پهپاد حدود یک ساعت و سی دقیقه است و جزو ویژگی‌های آن توانایی تعویض باتری و همراه داشتن باتری یدکی است، علاوه بر آن دستگاه اینترنت بدون سیم پهپاد هم برای شش ساعت فعال است.


قیمت این پهپاد منحصربه فرد حدود ۱۷۹۹ دلار است و به همراه پهپاد، یک کابل شارژ ۳۰ متری هم تحویل داده می‌شود، اما اگر کاربر کابل ۱۰۰ متری نیاز داشته باشد قیمت آن حدود ۲۵۹۹ دلارمی شود.

کارشناسان زمان فروش جهانی این محصول را ماه جولای سال جاری اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار