مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

آبگرفتگی حدود 200 واحد مسکونی در کاشان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:مقداری روان‌آب در شهر کاشان جاری شد که عوامل مدیریت بحران کاشان از جمله شهرداری، مدیریت بحران و همه دستگاه‌ها وارد عمل شدند و آبگرفتگی حدود 200 واحد مسکونی برطرف شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با سیلاب پیش آمده در هفته گذشته در اثر بارش‌های بهاری اظهار داشت: بارش‌های بهاری را در مناطق شمالی استان از جمله آران و بیدگل، کاشان، اردستان و نطنز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ویژه سه‌شنبه داشتیم.

وی افزود: به عنوان مثال بارش لحظه‌ای حدود 26 میلی‌متر باران در یکی از مناطق باعث شد که بندهای آبخیزداری پر شود، البته این بندهای آبخیزداری که از قبل اجرا شده برای پیشگیری از سیل بوده که این در بارش‌های اخیر در این مناطق بندها آبگیری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مقداری روان‌آب در شهر کاشان جاری شد که عوامل مدیریت بحران کاشان از جمله شهرداری، مدیریت بحران و همه دستگاه‌ها وارد عمل شدند و آبگرفتگی حدود 200 واحد مسکونی برطرف شد؛ همچنین معابر آبگرفتگی داشت و خسارتی هم به جاده‌های ارتباطی، پل‌های جاده‌ها و اراضی کشاورزی وارد کرد. 

وی اضافه کرد: در بعضی شبکه‌های مخابراتی فیبر نوری در منطقه کاشان هم دچار آسیب شده بود که این‌ها رفع شد؛ در کل در منطقه کاشان بخش برزک، قمصر و شهر کاشان تحت تأثیر آبگرفتگی بود که تیم‌های مدیریت بحران شهرستان شرایط را کنترل کردند.

شیشه‌فروش با اشاره این‌که در شهرستان آران و بیدگل هم سیلابی داشتیم که از رودخانه‌های فصلی بود، گفت: در منطقه ابوزیدآباد بارش باران خساراتی را به مزارع کشاورزی وارد کرد، معابر و راه‌های ارتباطی در جاده ابیانه نطنز هم دچار آبگرفتگی شد و در منطقه مهاباد اردستان هم سیل بند و جاده آب‌بردگی داشت.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های مدیریت بحران، هلال احمر و شهرداری‌ها در مواجهه با بارش‌های اخیر اقدامات خوبی را انجام دادند و تخلیه آب از منازل، معابر و دهانه پل‌ها اقداماتی بود که به صورت خاص انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توضیح داد: با توجه به هشداری که از قبل داده شده بود اقداماتی از جمله تخلیه رسوبات از دهانه پل‌ها انجام شده و سیل‌بندها را هم تقویت کرده بودند؛ در کل اقدامات خوبی انجام شده بود که در صورت عدم انجام شاید خسارت بیشتر می‌شد؛ ارزیابی خسارات در حال انجام است و ظرف هفته آینده جمع‌بندی می‌شود، ولی آسیبی به کسی وارد نشد؛ طرح‌های آبخیزداری این چند شهرستان هم آب‌گیری شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.