مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به دوره های آموزشی ازدواج، نرخ طلاق ازدواج‌های دانشجویی را ۴ درصد اعلام کرد.

تنها 4 درصد ازدواج‌های دانشجویی به طلاق منجر شده/دانشجویان پیشگامان ترویج فرهنگ ازدواج آسانحجت‌الاسلام و ا‌لمسلمین سید وحید معتمدی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه از ۲۱ سال گذشته ستاد ازدواج دانشجویی در نهاد رهبری دانشگاه‌ها آغاز به کار کرده است، بیان کرد: در شرایط فعلی سیاست ستاد ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به سمت آموزش و مشاوره است تا شاهد ارتقا آموزش‌ها و تحکیم خانواده در ازدواج‌های دانشجویی باشیم.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی ازدواج به موقع و آسان در قالب طرح ملی همسفر تا بهشت از اقدامات نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است و باید دانشگاه‌های کشور هم در راستای این رسالت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خوبی را متناسب با دانشگاه خود طراحی کنند تا شاهد جریان‌های خوبی در این عرصه باشیم.

معتمدی افزود: نهاد رهبری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز طی سال‌های گذشته دانشجویان را برای بهره‌مندی از تسهیلات ستاد ازدواج دانشجویی در نهاد مرکز مطلع کرده است که خوشبختانه در سال ۹۵ و ۹۶ به صورت جدی وارد عرصه شد و با همکاری خوب ریاست دانشگاه ۳۵ زوج در سال ۹۵ ثبت‌نام کرده که هدیه به هر زوج ۱ میلیون ریال بود؛ در صورتی که زوجین از دانشجویان دانشگاه بودند به هر کدام مبلغ ۱ میلیون تومان و هدایای غیر نقدی دیگر در کنار تامین هتل همراه با کارگاه‌های ازدواج و استفاده از اساتید بر جسته مهیا شده است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: تعداد زوجین دانشگاه در سال ۹۶، ۳۱ زوج بوده است که تلاش داریم همزمان با تشکیل ستاد ازدواج و تعالی خانواده در امر افزایش آمار ازدواج دانشجویی و آموزش و مشاوره این گروه از دانشجویان گام اساسی بر داریم.

دانشجویان پیشگامان ترویج فرهنگ ازدواج آسان 

وی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته در کشور شناخته می‌شوند، تصریح کرد: اگر دانشگاهیان بتوانند در آموزش و مشاوره و دادن تسهیلات به این گروه‌ها کمک کنند می‌توانیم بگوییم دانشجویان از پیشگامان ترویج ازدواج آسان هستند و با این مهم می‌توان شاهد جریان‌های خوبی در دانشگاه‌ها باشیم.

معتمد‌ی اظهار کرد: تنها ۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی به طلاق منجر شده است و از آنجایی که آموزش لازمه محیط‌های دانشگاهی است اگر بتوانیم آموزش و مشاوره را برای دانشجویان سراسر کشور طراحی کنیم؛ شاهد ارتقای آگاهی دانشجویان، افزایش آمار ازدواج‌های دانشجویی و افزایش سلامت روان در میان دانشگاهیان خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار