امام جمعه میاندوآب؛

برای رسیدن به توسعه، به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم

امام جمعه میاندوآب گفت: تنها راه رسیدن به توسعه و تعالی، برگشت به اندیشه خودباوری و خرید کالای ایرانی و تعصب ایرانی و اسلامی داشتن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به راه‌های توسعه یک کشور و حکومت، اظهار کرد: در این زمینه یک سوال مطرح است که کجا بودیم، به کجا رسیدیم و می‌خواهیم به کجا برسیم.

امام جمعه میاندوآب گفت: مسلمانان در زمینه‌های مختلف مانند سلمان در علوم تجربی در زمان پیامبر اسلام (ص)، قلمرو تولید کاغذ در قرن دوم در مصر و بغداد که در قرن پنجم به اروپا رسید، جابربن حیان در علم شیمی در قرن اول که پدر علم شیمی است، در قلمرو صنعت نخستین آسیاب‌ها و ساعت‌های آبی و چرم در کشور‌های اسلامی به دست مسلمانان تولید شد، خوارزمی در قلمرو ریاضیات در قرن سوم، محمد رازی و ابن سینا در علم پزشکی سرآمد بوده اند به گونه‌ای که در کشور‌های اروپایی نام این دو دانشمند مسلمان ایرانی می‌درخشد.

وی افزود:، ولی متاسفانه قوم گرایی، اختلافات درونی و سلطه بیگانگان و جنگ‌های درونی و بیرونی که دشمنان تحمیل کردند و سیاسی کاری‌ها سبب شد تا کشور‌های مسلمان همه چیز را از دست داده و در قرن ۱۹ کشور‌هایی مانند انگلیس و فرانسه و انقلاب صنعتی سردمدارصنعت شدند.

حسن زاده با بیان داستانی در مورد مدیریت بیگانگان از بیرون و ساده لوحی‌ها در داخل در قرون گذشته در کشورها، تصریح کرد: متاسفانه این موارد را امروز هم در شاهد هستیم و مثلا کسانی که این شهر را به هم می‌ریزند در بیرون از شهر هستند و از بیرون مدیریت می‌کنند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید به الگوی تعالی اسلامی توجه داشته باشیم، افزود: این گروه کسانی هستند که معتقدند افکار غرب گرایانه دلیل عقب ماندگی است نه اسلام و این را باید در نظر داشت که با هویت اسلامی ایرانی می‌توان پیشرفت کرد.

وی با بیان اینکه این دو اندیشه هم اکنون نیز وجود داشته و طرفدارانی در میان مردم و مسئولان دارند، گفت: باید این را در نظر داشت، که تنها راه رسیدن به توسعه و تعالی، برگشت به اندیشه خودباوری و خرید کالای ایرانی و تعصب ایرانی و اسلامی داشتن است و ما دوباره می‌توانیم به همان روز‌ها که بهترین بودیم، برسیم.

حسن زاده تصریح کرد: کار دشمن این است که دیگری را به خود محتاج می‌کند و وقتی که به سراغ او بروی، مرحله به مرحله تو را قلع و قمع می‌کند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: هر مسئولی که سوار ماشین خارجی شود، خیانت می‌کند.

وی با اشاره به وظایف مردم در راستای حمایت از شعار سال و تولید ملی، افزود: اگر می‌خواهی فکر و اندیشه حمایت از تولید ملی را در جامعه گسترش دهی، وقتی داخل مغازه شدی باید به سراغ کالای ایرانی بروی نه کالای خارجی و باید به کالای ایرانی تعصب داشته باشی.

حسن زاده به وظایف تولید کنندگان نیز اشاره و تصریح کرد: تولید کنندگان نیز نباید سودجو باشند بلکه باید متوجه اهمیت شعار سال بوده و کیفیت کالای تولیدی خود مانند خودرو را افزایش دهند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه وظیفه همه ما حمایت از کالای ایرانی است، افزود: تولید کنندگان باید قیمت‌ها را کاهش و کیفیت را افزایش دهند و همه باید دست به دست هم داده تا ان شالله به توسعه و عزت دست یابیم.

وی با اشاره به نقش علما در در حفظ اسلام، گفت: علما و شیخ صدوق‌ها برای حفظ اسلام زحمات زیادی را متحمل شده و اسلام را به ما رسانده اند و باید قدردان این زحمات باشیم.

حسن زاده هم چنین به سالروز تشکیل بسیج سازندگی اشاره و اظهار کرد: بسیج سازندگی و سپاه نقش مهم و بسزایی در محرومیت زدایی و عمران و آبادانی کشور داشته است.

انتهای پیام/

 

هر مسئولی که سوار ماشین خارجی شود، خیانت می کند

 
برچسب ها: نماز جمعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.