حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ضرورت جایگزینی ریال به جای دلار برای زائران ایرانی

دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور بر ضرورت جایگزینی واحد پولی ریال یا دینار به جای دلار، جهت جلوگیری از متضرر شدن زائران تاکید کرد.

ضرورت جایگزینی ریال به جای دلار برای زائران ایرانیشهریار حیدری دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سال گذشته همه امور مرتبط با هزینه سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات با واحد دلار سنجیده و تامین شد و این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: با کوچکترین تغییری که در نرخ ارز ایجاد می شد، هم سایر زائران و هم کنسولی ها و سفارت با مشکلات متعدد روبرو می شدند و ضررهایی را شامل حال آنها می کرد.

دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور یادآور شد: از طرفی هم دولت جمهوری اسلامی برنامه ای برای صرفه جویی در ارز داشت و بلافاصله ستاد مرکزی اربعین حسینی با ساز و کاری که داشت، رایزنی با طرف عراقی را در سطوح مختلف آغاز کرد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه رایزنی مسئولان ایرانی در عتبات عالیات با مقامات عراقی در خصوص جایگزینی واحد پولی دیگر به جای دلار این شد که بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای طرفین رسید، به جای دلار، واحد پولی ریال مورد استفاده قرار گیرد.

محاسبه هزینه ویزای اربعین 97  با ریال یا دینار

دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور تاکید کرد: مقرر شده که کلیه هزینه های زائران ایرانی در مراسم اربعین سال جاری نیز با واحد پولی ریال یا دینار عراقی محاسبه شود و در هر صورت تلاش ما بر این است که نوسانات ارز زائران و کنسولی را متضرر نکند.

 وی ادامه اضافه کرد: تامین دینار مورد نیاز هم برای ما مشکل خاصی ندارد، اما از آنجا که واحد پولی ملی ما ریال است، سعی می کنیم که تا جایی که امکان دارد از واحد پولی ریال استفاده کنیم.

حیدری یادآور شد: تنها در ایام برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی از واحد پولی ریال برای ویزای زائران استفاده می شود و امیدواریم که مسئولان سازمان حج و زیارت و ستاد عتبات عالیات و همچنین وزارت امور خارجه، تدابیری به کار بگیرند تا این اقدام در سفر زائران به عتبات در سایر مناسبت ها لحاظ شود.

انتهای پیام/

 

احتمال حذف دلار در سفرهای زائران ایرانی به عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار