انتقال شکایت چین درباره تحریم آمریکا به ترامپ

مقامات آمریکایی مخالفت‌های چین درباره تحریم شرکت زد تی ئی را به ترامپ منتقل می‌کنند.

انتقال شکایت چین درباره تحریم آمریکا به ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد مقامات آمریکایی در مذاکرات تجاری موافقت کرده اند مخالفت های پکن را با تحریم هایی که علیه شرکت تجهیزات مخابراتی "زد تی ئی" چین وضع شده است، با دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- در میان بگذارند.

یینگ شون، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز جمعه گفت چین شکایات خود را در جریان این مذاکرات در روز پنجشنبه و جمعه به هیئت آمریکایی که ریاست آن را استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا بر عهده داشت، در میان گذاشت.

یینگ گفت طرف آمریکایی این شکایات را جدی گرفت و پذیرفت که آنها را به ترامپ انتقال دهد.آمریکا ماه گذشته شرکت های آمریکایی را از فروش فناوری به شرکت زد تی ئی به مدت هفت سال منع کرد و چین به شدت با آن مخالفت کرد و آن را ناعادلانه دانست.

زد تی ئی در مارس 2017 اتهام خود را پذیرفت و موافقت کرد برای فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی و نقض مقررات آمریکا 1.19 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد افراد دخیل در این معاملات به جای اینکه مجازات شوند پاداش دریافت کرده بودند.

انتهای پیام/

شکایت پکن از تحریم شرکت زد تی ئی

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار