120 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت هفته معلم برنامه‌ریزی‌ شده است

مدیرکل آموزش پرورش استان سمنان از اجرای 120 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت هفته گرامیداشت و تکریم مقام معلم در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیرکل آموزش پرورش استان سمنان با بیان اینکه  به مناسبت هفته معلم از سه وزیر سابق آموزش‌وپرورش در استان سمنان تجلیل می‌شود گفت: ۱۶ همایش متمرکز با محوریت " بینش مطهر " در سمنان برگزار می‌شود.معلم از جایگاه ویژه‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و در واقع عناصر اصلی تعلیم و تربیت در جامعه ما معلمان ، دانش آموزان و اولیا دانش آموزان هستند.

وی در ادامه اظهار داشت:معلمان در سال 1342 با درک صحیح از سخنان امام خمینی (ره) آرمان‌ها و اندیشه‌های امام را در کلاس‌های درس تبیین کردند که تعلیم این آرمان‌ها انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و طاغوتیان را در هم شکست.معلمان و دانش آموزان پس از انقلاب اسلامی ایران با تأسی از آرمان‌های امام راحل کلاس درس را ، جبهه نبرد با دشمن در دفاع مقدس برگزار کردند که دانش آموزان سال 57 امروز مدیران انقلابی این کشور هستند.

دستورانی با بیان اینکه معلمان واژگان جهاد ، اخلاق ، ایثارگری و غیره را برای دانش آموزان ترجمه کردند تصریح کرد: معلمان اندیشه‌ها را تعلیم دادند و دانش آموزان به‌درستی آن را دریافت کردند و اولیا دانش آموزان به‌درستی پشتیبانی کردند تا امروز انقلاب اسلامی ایران به 40 سالگی رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد:بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری  یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است که در ادامه این مسیر نورانی و دشوار ، با کمتر کردن فاصله مردم و آموزش‌وپرورش به رسالت‌های این نهاد بپردازیم.رهنمون کردن دانش آموزان به حیات طیبه و تحقق شعار سال از دیگر اهداف ما در این راستا است.

دستورانی اضافه کرد: ایجاد تحول در تعلیم و تربیت استان سمنان در دستور کار است  و 120 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت هفته گرامیداشت و تکریم مقام معلم برنامه‌ریزی‌شده است.هم چنین در این هفته ، استان سمنان میزبان سه وزیر اسبق آموزش‌وپرورش است و 3 معاون وزیر که در حال حاضر در این وزارت خانه در حال خدمت هستند نیز در همایش‌های هفته معلم  حضور دارند.

انتهای پیام / گ

به مناسبت هفته معلم از سه وزیر سابق آموزش‌وپرورش در استان سمنان تجلیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار