استعفای ۲ مشاور ارشد جیمز کومی از اف‌بی‌آی

در ادامه زنجیره کناره‌گیری‌ها در واشنگتن، دو مشاور ارشد رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا از سمت‌های خود استعفا کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان ان، دو مقام اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) روز گذشته (جمعه) از سمت های خود در این سازمان استعفا کردند.

یک منبع آگاه تأیید کرد که «لیزا پیج»، مشاور ارشد «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی و «اندرو مک کیب»، معاون او روز گذشته استعفا کرده‌اند. یک منبع آگاه دیگر هم اعلام کرد «جیمز بیکر»، یکی از مشاوران ارشد جیمز کومی روز گذشته (جمعه) استعفا کرد. وی در ژانویه 2014 هم به عنوان وکیل ارشد اف بی آی انتخاب شده بود.

لیزا پیج پس از ارسال پیامک هایی به «پیتر استرزوک»، یک عضو اف بی آی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود. وی همچنین مدت کوتاهی را در تیم «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خدمت کرد. به دنبال رد و بدل شدن این پیامک ها درباره ترامپ، بسیاری از جمهوری خواهان او را به اقدام علیه رئیس جمهور آمریکا در پرونده روسیه متهم کردند.

بنابر اعلام منابع آگاه، استعفای «جیمز بیکر» هیچ ارتباطی به استعفای «لیزا پیچ» نداشته است. گزارشها حاکی از آن است که بیکر برای فعالیت در «مؤسسه بروکینگز» و نوشتن وبلاگ خود درباره امنیت ملی، قصد ترک اف بی آی را دارد.

به دنبال استعفای جیمز بیکر،کومی در بیانیه ای اعلام کرد: جیمز بیکر یکی از بهترین اعضای وزارت دادگستری و همچنین سازمان اف بی آی بوده است. او از کشور و از قوانین آن به خوبی محافظت کرد. او شخصی است که همه ما امیدواریم فرزندانمان همانند او شود.

پیج و بیکر در دورانی که جیمز کومی رئیس اف بی آی بود بر تحقیقات مربوط به ایمیل های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نظارت داشتند.

ترامپ در مه 2017، جیمز کومی را به دلیل نحوه کنترل بر پرونده کلینتون و همچنین دخالت ادعایی روسیه درانتخابات آمریکا از سمت ریاست اف بی آی برکنار کرد. ترامپ چندی پیش هم «اندرو مک کیب» را یک روز پیش از بازنشستگی به دلیل جانبداری سیاسی در پرونده روسیه از سمت معاون رئیس اف بی آی برکنار کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار