رها سازی یک قلاده رودک در لنگرود

یک قلاده رودک (گورکن) پس ازتیماردر منطقه حسین آباد چاف لنگرود رها سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ؛ سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک قلاده رودک (گورکن) پس از تیمار در منطقه حسین آباد چاف لنگرود رها سازی شد.
وی افزود: یک قلاده رودک (گورکن) بوسیله یک شهرونددوستدار محیط زیست  به پاسگاه محیط بانی چمخاله تحویل داده شده بود که پس از ۲ ماه تیمار در منطقه حسین آباد چاف رها سازی شد تا بتواند زندگی عادی خود را در زیستگاه مطلوب و مناسب ادامه دهد و به تعادل اکوسیستم منطقه پایداری بخشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: گورکن‌ها عموماً حیوانات خجالتی و شبگرد بوده و روز را در لانه‌های زیرزمینی می‌گذرانند و شب‌ها برای شکار و تغذیه بیرون می‌روند. گورکن‌ها هم انفرادی و هم گروهی زندگی می‌کنند. همهٔ انواع گورکن‌ها مهارت زیادی در حفر کردن زمین دارند و با استفاده از چنگال‌های دراز پا‌های جلوی خود، زمین را می‌کنند تا غذا به دست آورند یا نقب بزنند. گورکن‌ها بطور کلی موجوداتی بی‌آزارند و با وجود دندان‌های قوی بیشتر از طعمه‌های کوچک و گیاهان تغذیه می‌کنند. بینایی آن‌ها ضعیف است، ولی حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی دارند.

انتهای پیام/ ق

تیمار و رهاسازی  یک قلاده رودک (گورکن) در لنگرود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.