رئیس سازمان امورمالیاتی کشور خبر داد:

مبارزه با فرار مالیاتی اولویت برنامه‌های نظام مالیاتی کشور

رئیس سازمان امورمالیاتی کشور گفت: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم‌های واحد یابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ؛ سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امورمالیاتی کشور در اجلاس مدیران امور مالیاتی کشور در انزلی با بیان اینکه مهمترین سیاست سازمان، تعامل با مودیان مالیاتی است ،گفت: هم اکنون مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی در اولویت برنامه‌های نظام مالیاتی قرار دارد.

وی به ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی در اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و افزود: به واسطه بهره مندی از این پایگاه، تاکنون بیش از یک میلیون رکورد از مودیان در این بانک اطلاعاتی ثبت و ضبط شده که علاوه بر استفاده در تشخیص دقیق مالیات، به شناسایی مودیان مالیاتی جدید نیز کمک شایان توجهی می‌کند.

رئیس سازمان امورمالیاتی کشوراظهار داشت: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم‌های واحد یابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت گرفته و در سال ۹۵ و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود ۳۰۰ هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و از آنان مالیات اخذ شده است.

تقوی نژاد گفت: با بررسی به عمل آمده از پارسال تاکنون، از محل مبارزه با فرار مالیاتی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات مطالبه شده است.

وی افزود: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، موضوع جرم انگاری مالیات عملیاتی شد و مصادیق فرار مالیاتی نیز مشخص و مجازات‌هایی نیز برای آن پیش بینی شده، بر حفظ محرمانه بودن اطلاعات مودیان از سوی کارکنان نظام مالیاتی نیز تاکید و در صورت سوءاستفاده از آن، مجازات‌هایی پیش بینی شده است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان هم گفت: بخش عمده درآمد‌های حاصل از مالیات باید به تولید، کار آفرینی و پژوهش اختصاص داده شود.

وی با اشاره به خصوصی سازی افزود: اگر چه تصدی گری دولت باید کم شود، اما باید نظارت دقیق داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با تاکید بر شفاف سازی در امور مالیاتی گفت: در پاره‌ای از موارد باید به مردم گزارش دهید و مسائل را رسانه‌ای کنید تا مردم بدانند چه کارگشایی‌هایی شده است.

مصطفی سالاری استاندار گیلان هم اظهار داشت: نظام مالیاتی در ایران همانند بیشتر کشور‌های دنیا باید در تامین هزینه‌های عمومی نقش موثرتری داشته باشد.

وی افزود: هرچه درآمد‌ها از طریق وصول مالیات بیشترشود، بحث خدمات دهی دولت به مردم آسان‌تر می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: اجرای سیاست‌های مالیاتی نوین‌تر می‌تواند در تحقق این شعار نقش آفرین باشد.

سالاری با اشاره به لزوم کاهش تصدی گری دولت تصریح کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی البته با نظارت دقیق دولت روند توسعه را تسریع می‌بخشد.

انتهای پیام/ ق

برگزاری اجلاس مدیران امور مالیاتی کشور در انزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.