رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

صادرات 13 میلیون دلاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به صادرات 13 میلیون دلاری این شهرک گفت: گردش مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نزدیک به هزار و 400 میلیارد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی کشمیری امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی پارک‌های علم و فناوری در اصفهان اظهار کرد: نزدیک به 520 شرکت بزرگ و کوچک در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان حضور دارند.

وی افزود: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان یک مجموعه اقتصادی است که بر دانش و فناوری تکیه داشته و نزدیک به 7 هزار نفر در آن اشتغال دارند که از نظر جمعیت دومین مجموعه اقتصادی شهر اصفهان به حساب می‌آید.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به صادرات 13 میلیون دلاری این شهرک گفت: گردش مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نزدیک به هزار و 400 میلیارد است؛ شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نمایندگی از ایران با حضور در اجلاس روسیه و در حضور هزار و 700 شرکت‌کننده موفق به کسب میزبانی اجلاس 35 شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه شورای راهبری اجلاس اصفهان را در ترکیه و در حاشیه اجلاس پیشین برگزار کردیم که 7 عضو ایرانی و 8 عضو بین‌المللی در شورای راهبری حضور داشتند و طی روزهای 11 تا 14 شهریور اجلاس جهانی پارک‌ای علم و فناوری به میزبانی اصفهان و در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود؛ موضوع اصلی اجلاس به سوی شهرها و جوامع پایدار خواهد بود.

وی اذعان داشت: انتظار نداشتیم که نسبت به 5 دوره گذشته اجلاس، بیشترین مقالات به اجلاس اصفهان ارسال شود و این در نوع خود رکود محسوب می‌شود، از امروز میزبان سال آینده کشور فرانسه است و برای سال 2020 نیز از بین کشورهای اسلوونی، مکزیک و اسپانیا خواهد بود، برگزاری این اجلاس در اصفهان افتخاری برای شهر اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به حضور مهمانان مختلف داخلی و خارجی در اجلاس عنوان داشت: جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان یکی از مهمانان به همراه ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان یکی از سخنران کلیدی داخلی، در اجلاس حضور خواهند داشت.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تأکید کرد: این اجلاس یک اجلاس بین‌المللی با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود، یک قرارداد حدوداً 20 صفحه‌ای را برای برگزاری اجلاس با مدیریت انجمن پارک‌های علم و فناوری داشتیم، در حوزه اقتصاد فرهنگ با همکاری دانشگاه هنر، مرکز رشد هنر را راه‌اندازی کردیم و در سیتی‌سنتر اصفهان غرفه‌ای را برای فروش محصولات دانش‌بنیان و هنر بنیان این مرکز در اختیار گرفته‌ایم.

وی در پایان ابراز داشت: به عنوان یک سازمان کوچک میزبان یک اجلاس در حد و اندازه جهانی هستیم و دلیل آن‌هم تلاش مداوم است، نه دولت، نه وزارت علوم و نه مدیریت شهری عهده‌دار این اجلاس نیستند و ما به اندازه وسع و توان خود میزبان این اجلاس هستیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.