ذوالفقاری در امضای تفاهم نامه همکاری‌های امنیتی میان ایران و چین:

افزایش تبادل اطلاعات میان تهران و پکن برای جلوگیری از پراکندگی تروریست‌های داعشی در منطقه

تفاهم نامه همکاری‌های امنیتی میان ایران و چین با حضور معاون امنیتی وزارت کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیو یوئه جین معاون ضد تروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین عصر امروز با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار تفاهم نامه همکاری های امنیتی دو کشور امضا شد.

معاون ضد تروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین در این نشست اظهار کرد: در مذاکراتی که با مسئولان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران داشتیم به موفقیت‌هایی دست یافتیم.

وی تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه می‌توانیم گام بلندی در ارتقای همکاری‌های امنیتی میان دو کشور برداریم.

لیو یوئه جین با اشاره به همکاری‌ها میان ایران و چین در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم بین المللی گفت: چین در راستای استانداردهایی که در مذاکرات با ایران صحبت شد، گام‌های موثری برمی‌دارد.

در ادامه حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: همکاری‌ها میان ایران و چین در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، جرایم سازمان یافته و حوزه تهدیدات سایبری رو به گسترش بوده است.

وی بیان کرد: دیدارهایی که در دو سال اخیر میان مسئولان وزارت کشور ایران و چین برگزار شده منجر به تعاملات بهتری شده و دوره‌های آموزشی نیز افزایش یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: با شکست داعش در عراق و سوریه و پراکنده شدن تروریست‌ها در منطقه و انتقال برخی داعشی‌ها به کشورهای همسایه ما و چین، ضرورت دارد تا همکاری‌های اطلاعاتی میان دو کشور افزایش یابد که در این نشست در این زمینه صحبت کردیم.

ذوالفقاری تأکید کرد: امیدوارم مبادلات اطلاعاتی میان دو کشور افزایش یابد در سفر هیئت چینی به ایران دو تفاهم نامه‌ در زمینه مبارزه با مواد مخدر امضا شد.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم باید دو طرف از تجربه‌های یکدیگر استفاده بیشتری کنند، گفت: ما اعلام آمادگی کردیم تا تجارب خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در اختیار چین قرار دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به ضرورت بهره گیری از امکانات و تکنولوژی‌های روز در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در پایان خاطرنشان کرد: بهره گیری از امکانات و تکنولوژی‌های روز هم در دستور کار قرار گرفت و 4 گروه کارشناسی را در تفاهم نامه جدید داشتیم که باید این گروه‌های کارشناسی زمینه‌های اجرایی شدن تفاهم نامه‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار